Sibuk

Jangan tak tahu, saya juga sibuk di hari minggu! Huu! Sibuk...Sibuk bersama keluarga!

Pagi-pagi dah bising di dapur. Tolong emak dan akak memasak (tipu) sambil makan-makan~ Menu hari ni: Oh rahsia.

Walaupun memasak, kami tetap bersiap untuk memenuhi jemputan perkahwinan salah seorang client akak. Lauk kenduri dengan lauk di rumah mana sama. Itu pasal kena juga memasak!

Dipendekkan cerita, selesai makan kenduri, kami terus pulang. Selesai solat Zuhur, kami ke bandar Temerloh pula. Huh! Makan-makan (sekali lagi) di Pizza Hut sambil membeli belah tak ingat dunia. (Nama pun perempuan, tak boleh lari dari membeli belah!)

Balik ke rumah, saya kepenatan. Itulah balasannya ligat tak ingat rumah~ Rasakan!

Esok...Isnin akan kembali. Rutin saya juga akan kembali seperti biasa. Saya pasti merindui tempat itu suatu masa nanti. Pasti!

Untuk yang jauh...Doa ini selalu bersama, dalam iringan lafaz kata yang paling jujur dan setia. Ok ok..Tak boleh jiwang-jiwang. Saya silap orang! Huuu!

p/s: Saya nak menulis panjang-panjang, berkongsi semuanya. Tapi kekangan masa sangat menyempitkan ruang hidup saya untuk masa sekarang. Insya Allah stabil nanti, saya akan jadikan Dari Diri Dhiya sebagai medium berkarya sepenuh masa~ Doakan!


No comments