Kasihan

Kasihan blog ini. Teruk betul ia terbiar, tak dilayan, jauh sekali dibelai manja dengan hasil penulisan yang bernas dan berguna.

Saya sibuk. Pergi kerja di saat matahari belum terbit. Pulang ke rumah pula ketika matahari sudah di hujung kaki langit. Saya kepenatan. Malamnya pula sudah tidak kisah hal makan malam lagi. Kadang-kadang saya tertidur seawal jam 9 malam.

Bila dikenang-kenang, saya kasihan pada emak dan abah. Sudah payah untuk kami bersembang dan berkongsi cerita biarpun kami tinggal serumah! 'Maafkan Dhiya, emak dan abah...'
Direnung sedikit jauh, saya sangat khuatir jika saya tidak dapat menjalankan tanggungjawab terhadap keluarga (apabila berumahtangga kelak) hanya kerana komitmen kerja yang menuntut lebih perhatian.

Allah, jangan jadikan alasan ini sebagai batu penghalang saya untuk meluangkan masa bersama keluarga. Saya sayang keluarga saya. Emak...Abah...~

p/s: Mak masak sedap hari ni. Terima kasih, mak!

No comments