Khamis

Masih dengan audit yang tak sudah-sudah tu.

Dalam saat tertekan sebegini, saya kurang enak apabila disuruh atau diarah malah lebih teruk jika arahan itu datang dari pelajar yang lebih muda daripada saya. Saya tak suka. Titik.

Malangnya saya hanya berada di pejabat hingga pukul 3 sahaja. Selebihnya saya ada urusan di luar. Nak buat macamana...Kalau tak mahu saya keluar di waktu pejabat, bank-bank atau pusat-pusat sehenti keperluan rakyat...Silalah buka kaunter operasi selepas waktu pejabat. Nak?

Mak saya tak berapa sihat hari ni. Allah, tolong peliharakan emak dan abah saya. Berikan kesejahteraan kepadanya. Saya sayang emak dan abah!

Penat ini kadangkala nak dibayar dengan sedikit rehat dan privasi yang perlu menjadi hak mutlak saya. Maka saya sangat marah apabila hak saya itu dicabul demi kepentingan orang lain. Allah, saya menangis sendiri. Tapi apakan daya. Siapalah saya untuk menjadi terlalu ego dan sombong. Kelak barangkali dia akan membantu saya jika berlaku sebarang kemungkinan. Insya Allah.

Sampai di rumah, saya kepenatan. Pintu bilik dikunci rapat. Saya perlukan barang sejam dua masa untuk diri saya.

p/s: Menangis

No comments