Oh...Sabtu!

Saya bangun seawal 6.30 pagi. Oh, Sabtu rupanya! Dah tentu tak perlu bangun awal, tak perlu mandi air paip yang sejuk tu, dan yang paling penting tak perlu memandu dalam kabus pagi yang dingin!
Tak perlu berebut tempat letak kereta, tak perlu bergaduh dengan Hafiz dan En. Wan yang sangat baik dengan saya. Sabtu hari bercuti dan berehat. Huu!

Saya ke dapur, sibuk membantu akak yang sedang memasak di dapur.

Pagi ini sebenarnya kami merancang untuk ke satu destinasi istirehat berhampiran rumah. Semuanya untuk meraikan anak-anak yang menggembirakan ini. Mereka adalah permata keluarga kami. Sungguh!

Bertolak jam 8.30 pagi, kami tidak mengambil masa yang panjang untuk ke sana. Kurang dari sejam, kami sampai. Yang tua-tua dewasa ni tak adalah nak terjun berkubang sekali kan~ Sekadar memerhati dari jauh gelagat tiga beradik anak saudara saya ini.
Ini salah seorangnya. Yang paling bongsu, yang paling kepoh. Mulut macam bertih jagung~ Yang lagi dua orang? Tunggu...Gambar lama (lebih kurang sebulan yang lalu). Kan Nikon saya sedang tidak sihat sekarang? Doakan ia cepat sembuh!

Tuhan, mereka anugerah terindah kami!

p/s: Aduh, penat dan hitam! Habis kulit saya dibakar mentari :p

2 comments

  1. picnic ek dearr?
    bestnye.. dah lama tak meluangkan masa macam ni tau..

    ReplyDelete
  2. Hai Farah!
    Ye, picnic yang simple2 je. sementara semua free. Farah bekerja ke belajar? Dhiya kerja...so mmg sabtu dan ahad je la ada masa terluang. rindu zaman belajar dulu!

    ReplyDelete