Kawan

Allah, Allah, Allah...

Pejam celik, pejam celik...Dah masuk bulan April. Rasa baru semalam saya berada di Bukit Jalil itu. Rasa baru semalam saya menyambut ulangtahun kelahiran. Rasa semuanya baru berlaku semalam!

Hari ini bermula dengan panggilan telefon dari salah seorang teman baik saya, Ani:

"Dhiya, kau kat mana? Aku dah kat rumah!" Ani yang masih menuntut di UUM bersuara girang di hujung talian.

"Aku ada...Kau bila sampai?" Saya beringkas dengannya.

"Aku baru sampai subuh tadi. Eh, jangan lupa datang kenduri rumah aku ye!" Ani mengingatkan.

"Kalau kau tak jemput pun, aku akan datang juga la..." (-.-)

Ani ini kawan baik saya sejak dari sekolah rendah lagi. Rumah kami terletak agak jauh antara satu sama lain, tapi bonding tetap kuat. Kami berkawan sejak dari darjah satu lagi. Hari ini kami sudah dewasa, kami sudah punya cita dan kerjaya!

Biarpun saling jauh dan jarang berjumpa, tapi dia antara kawan baik saya yang sangat rapat dan dipercayai. Kami berkongsi banyak perkara: Rasa, jiwa dan rahsia. Hu! Saya sangat sayangkan dia. Dia yang tidak ada ganti.

Untuk Ani, terima kasih atas undangan itu. Jangan bimbang, saya kenyang dijamu hidangan yang pelbagai dan sangat gembira apabila dapat bersama menyumbang untuk majlis keluarga anda. Kerana Allah jadikan kita saling bersahabat dan saling melengkapi antara satu sama lain.

p/s: Entri ini nampak bosan. Tidak ada gambar yang ditempel. Saya lupa membawa Nikon kesayangan saya tu! Uh
my bad!

No comments