Separuh

Ya Allah...Syukur Alhamdulillah.

Saya ke hospital seperti biasa hari ini. Mesyuarat pagi juga ringkas dan padat. Dapatlah saya mencuri sedikit masa membaca akhbar dalam talian. (Dhiya ini manusia yang 'lemas' kalau tak dapat baca surat khabar di awal pagi!)

Pagi-pagi lagi sudah ke ICU kerana ada isu di sana. Yeay hari ini saya ke sana sendiri. Nampaknya bos dah mula percaya dan lepas tali. Hikhik! (terima kasih, bos!)

Menuju tengahari, saya mula rasa sesuatu yang tak kena dengan diri saya. Saya mula tak larat. Duduk lama-lama dalam pejabat pun semua orang tanya 'kenapa'. Muka saya dah pucat dan tangan pun sejuk. Ini tak boleh jadi. Saya tahu sebabnya. Tanpa lengah-lengah, saya terpaksa minta izin dari bos untuk quit awal hari ni.Separuh hari ye bos! Lantaklah kalau perlu memandu perlahan-lahan pun untuk pulang, janji saya tak berlama-lama di situ.

Sampai di rumah, saya collapse tak ingat apa-apa lagi. Maaf. Saya sakit.

p/s: Banyaknya nak tulis. Ya Allah, berikan saya kesempatan!

No comments