Oh yeay! Jumaat!

Lama saya tenung jam di dinding pejabat. Mata saya tidak berkelip. Hingar-bingar orang di dalamnya tidak saya hiraukan. Lantaklah!

Akhirnya waktu itu tiba juga: 5.30 petang hari Jumaat. Yeay! Minggu ini sudah tamat!
Apa yang seronok sangat? Tak ada apa-apa. Ia cuma Jumaat yang seperti biasa. Apa yang lebih istimewa ialah kerana esok adalah Sabtu! Cuti lah..~

Dulu masa zaman belajar (waaa...rindunya kehidupan universiti), Jumaat adalah hari paling tenang. Sejak di tahun 2, kumpulan kami jarang sekali dapat kelas hari Jumaat. Pendek kata, selalunya Jumaat kami adalah hari cuti!
Kalau terasa nak balik kampung, petang Khamis saya sudah lesap. Huhu!

Tapi sekarang semuanya banyak berubah. Hari hari saya adalah hari bekerja. Tiada lagi buku ulangkaji, nota kuliah dan tutorial. Sekarang adalah masa semua ilmu diimplimentasikan. Tak ada masa duduk menelaah lagi.

Sempena esok hari Sabtu, saya akan gunakannya sebaik mungkin untuk diri saya dan keluarga. Tak tahu lah pula kalau ada kejutan-kejutan yang menggembirakan. Saya tak mahu menaruh harapan besar. Apa yang ada di depan mata, saya akan manfaatkannya.

Indahnya Sabtu dan Ahad!

p/s: Mengemas rumah lah~ (^^)

No comments