Penantian yang menyeksakan

Dilema yang saya hadapi sekarang ini bukan satu perkara kecil. Ia melibatkan masa depan dan hidup saya. Tapi saya selalu optimis, yang terbaik itu selalu hadir lambat sedikit supaya kita dapat menghayati erti sebuah usaha. Ya, semuanya berlaku dengan USAHA!

Saya menerima panggilan telefon dari Kak Dina minggu lepas, bertanyakan adakah saya available untuk sebuah syarikat di sebuah tempat X. Waktu tu hanya Allah saja yang tahu betapa gembiranya saya menerima panggilan istimewa itu. Dalam 70 orang peserta program tersebut, saya yang Kak Dina cari!
Pasti pembaca sudah tahu apa jawapan saya. Ya, saya available cuma jika diterima, saya perlu menamatkan tugas di hospital ini dengan cara terhormat walaupun tidak terikat dengan apa-apa kontrak dan perjanjian.

Kali ini saya tidak mahu bermain api. Apa yang ada dalam genggaman sekarang tidak akan saya lepaskan selagi tiada jaminan dari apa yang akan datang. Saya tak mahu kerugian. Strategi harus mantap, Dhiya! Hehe. Pendek kata, jangan tamak.
Biarlah yang Kak Dina nak tolong tu melalui prosesnya sendiri. Saya takkan paksa atau mendesak-desak. Kalau ada rezeki saya, Allah takkan lencongkan kepada orang lain. Betul tak?

Lagipun saya dah mula seronok bersama team di hospital. Mereka semua baik dan happening!

Tapi kan...Penantian itu memang menyeksakan! Semua aspek lah~

p/s: Ho yeah~!

No comments