Minggu Baru

Alhamdulillah

Sudah masuk minggu baru. Pagi ini saya bangun masih dengan sindrom Monday Blues. Tapi 'apa boleh buat'...Tugas tetap tugas. Saya kuatkan semangat juga memandu 40-60 km/j ke hospital. Lantaklah kalau kereta, lori, bas atau treler panjang nak pintas saya. Saya tak kisah. Jangan ganggu saya sudahlah~

Seawal pagi saya dah diisukan dengan satu kes di wad kelas pertama. Hehe. Ok la tu kan daripada diisukan ke unit forensik (mudahnya: bilik mayat). Ha, tu memang Monday Blues sepanjang hari la jawabnya!
Selesai itu, Kak Wani dan Nor ajak saya bersarapan di bandar. Saya pilih menu nasi lemak. Dah lama tak bersarapan menu berat. Yelah...bertolak dari rumah seawal 6.45 pagi, mana nak cari mood sarapan?

Pulang dari sarapan, saya menyambung tugas seperti biasa. Saya mula seronok dan enjoy di sini kerana Kak Wani dan Nor yang rapat dengan saya. Cumanya terlalu ramai engineer lelaki lain, kadangkala saya jadi macam alien. Saya rasa canggung!

Petangnya pula saya terus menyambung tugas. Mengikut dua orang encik yang bising ini membuatkan saya juga turut ketawa. Haih...Hilang tekanan kejap~
Tiba-tiba saya terima panggilan dari Nor. Bunyi macam segera. Saya cepat-cepat turun dan rupanya...
Mereka 'culik' saya minum petang di gerai pisang goreng. Cool sungguh!

Asyik makan je. Saya dah lupa berapa berat saya sekarang. Ouh nampaknya kena timbang sebelum ke KL minggu depan. Ops!

p/s: Terima kasih Kak Wani, Nor dan yang lain. Kalian memang terbaik!

No comments