Kepenatan

Bismillahirrahmanirrahim

Saya sampai di rumah tepat jam 6:45 petang. Sedih sungguh melihat burung-burung sudah mula pulang ke sarang sedang saya tak dapat mendengar kicaunya di pagi hari.
Tapi saya tetap bersyukur, kerana masih bernyawa dan menghirup udara serta nikmat Islam dan Iman yang sangat membahagiakan ini. Syukur Ya Allah...

Bagi saya, lantaklah tak makan malam atau menonton televisyen pun asalkan dapat merehatkan badan yang penat ini. Kasihan saya...Kasihan!Ya, saya sangat penat!

Lagi pula hari ini banyak sangat isu yang diterima. Luar biasa aktifnya!Lebih 'malang', Isnin dan Selasa depan akan diadakan audit. Jadi sibuklah saluruh warga jabatan kami mengemas itu dan ini. Di samping isu-isu yang menuntut kami bergerak, saya juga bertanggungjawab mengemaskini bahagian perpustakaan bersama Nor. Habis semua jenis buku saya label. Lantak lah~

Untuk malam ini, mungkin saya akan collapse awal. Memang penat satu badan. Ya Allah...Kuatkan semangat saya untuk hari-hari yang akan datang!
Berapa banyak pun halangan di depan, saya akan laluinya dengan semangat positif dan optimis.

Benar saya penat, tapi saya tak pernah mengalah!

p/s: Tak jadi penat apabila melihat seluruh ruang dan isi rumah ini. Benarlah...Baiti, Jannati (Rumahku ,Syurgaku!)

1 comment