Satu purnama

Wah...

Dalam pada berperang dengan perasaan, rupanya saya sudah berjaya menamatkan sebulan lagi program itu. Syukur ya Allah. Pantasnya masa berlalu meninggalkan kenangan!
Sekarang pun semuanya ok, cuma apabila rakan-rakan bertanya saya di mana sekarang, saya agak culas untuk menjawab dan mendedahkan lokasi sebenar. Saya perlukan sedikit privasi (mungkin).

Untuk pengetahuan, saya sedang terikat dengan dengan kontrak sebuah badan besar di bawah Kerajaan Malaysia umumnya di bawah Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi serta Kementerian Kewangan. Bunyi macam hebat huh? Er...Tidaklah sangat sebenarnya. Ini adalah bulan pertama saya berada dalam industri. Betul, saya tak tipu. Nanti saya kongsikan lagi secara terperinci ok~!

Satu purnama yang berlalu benar-benar membawa saya kepada pengaplikasian kemahiran komunikasi yang dipelajari dari Mr. Sofian. Ya, lama benar nama itu tak disebut. Dia yang bersifat kebapaan selalu menjadi inspirasi dalam hidup saya sejak 4 bulan yang lepas. Mr. Sofian, I wish to share every single thing about the program with you!

Alhmadulillah semuanya ok. Satu purnama di sini, saya belajar banyak perkara yang bukan hanya tentang hidup seorang jurutera, malah kehidupan orang lain dan diinsafi dengan kematian (kadangkalanya). Insya Allah, kini saya lebih menghargai orang di sekeliling saya, saya lebih menghargai orang yang jauh. Paling penting, saya akan tetap mahu terus bersyukur dan tidak merungut!

Untuk kesayangan yang setia di sisi saya: keluarga dan teman, saya sayangkan kamu. Berapa purnama pun semua ini, anda tetap di hati saya. Tak pernah berubah.

p/s: Rindu berbisik.

No comments