Pesta Belon Udara Panas

Atau dalam bahasa Inggerisnya: Hot Air Balloon Festive. Hu...Rasa macam pelik pula bila diubah ke bahasa Melayu. Er...pengadaptasian itu perlu kadang-kadang. Maaf ye. Saya sedaya upaya menggunakan bahasa yang sempurna dalam penulisan. Tak mahu merosakkan!

Saya terbaca mengenainya (Pesta Belon Udara Panas) ini di The Star minggu lalu. Diadakan pada 17 hingga 20 Mach 2011 di Putrajaya, saya teruja untuk ke sana!
Kebetulan, saya memang sudah merancang untuk datang ke Kuala Lumpur sempena ulangtahun kelahiran seorang sahabat.

Semakin hampir dengan tarikhnya, saya menyimpulkan sesuatu yang agak sukar tetapi perlu diterima dengan hati yang terbuka. Memang Allah takdirkan saya tidak boleh ke sana. Mungkin ada sesuatu di sana yang Allah tak izinkan saya hadapinya sendiri. Ya, rancangan untuk ke sana gagal. Tapi saya yakin dan memang telah terlihat: Banyak hikmahnya.

Tapi kan...Saya taklah kecewa sangat. Untuk pengetahuan, saya pernah ke pesta itu tahun lepas, semasa saya masih belajar di universiti. Kiranya pernah berpeluang jugalah kan...
Memang seronok. Melihat kecantikan belon-belon udara panas yang serentak naik ke ruang udara Putrajaya tu. Tapi bagi mereka yang mudah pening, seeloknya jangan pergi, sebab terlalu ramai orang dan suasana yang sesak. Phew~!

Ni saya kongsikan gambar-gambar sekitar Pesta Belon Udara Panas 2010 saya.
Gambar-gambar ini diambil dari cruise Tasik Putrajaya. Pengalaman pertama saya yang sangat tidak mengecewakan.

Siapa-siapa yang ada gambar versi 2011, sila jangan tayang pada saya. Saya cemburu! Hehehe~

p/s: Tak mengapa. Ada rezeki yang lebih baik nanti, Insya Allah!

No comments