Pesta Buku Antarabangsa KL 2011

Semua maklum yang sekarang sedang berlangsung Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur di PWTC, Kuala Lumpur.
Program yang bermula sejak 22 April 2011 itu akan melabuhkan tirainya pada hari ini, 1 Mei 2011.
Alhamdulillah saya telah berpeluang ke sana pada hari pertama dan kedua pesta buku bermula. Sejak maklum akan tarikhnya, saya awal-awal lagi telah merancang cuti. Pesta buku memang menjadi sebahagian dari agenda tahunan saya kerana saya sangat obses dengan buku-buku!

Pada 22 April 2011, saya telah berada di PWTC seawal jam 1 petang. Ya, bersendirian. Saya bebas dan puas. Kalau mengikut orang atau orang mengikut saya, saya akan rasa terikat. Ini tidak. Saya bebas nak berjalan ke mana-mana gerai, bebas nak membelek buku berapa jam sekalipun, bebas! Kerana kaki yang berjalan itu kaki saya. Saya lupa apa itu penat dan lenguh~

23 April, sekali lagi saya menjejak kaki ke sana, kali ini berteman. Ghairah membeli buku pun dah kurang, jadi boleh la berjalan dengan teman- Sekadar mencuci mata. Lagipun, semalamnya saya dah berhabis sakan untuk buku-buku pilihan saya. Poket dah .... erm...~

Saya merancang untuk datang lagi minggu ini sebelum ia tamat hari ini. Tapi nampaknya Allah mahukan saya berada di rumah bersama keluarga. Tak mengapalah...Syukur juga dapat datang pada minggu lepas. Tak ada apa yang nak dikecewakan.
Tapi untuk rakan-rakan yang berada di sekitar KL, masih boleh berkunjung ke PWTC kerana hari ini adalah hari terakhir pesta buku tersebut.

Semoga tahun depan ada jodoh untuk bertemu lagi. Buku yang ada ni pun agak banyak. Cukuplah untuk bertemu kembali tahun hadapan!

p/s: Seronoknya baca buku

No comments