Ijoy Dah Besar!

Mana tak besarnya...Dah 25 Tahun!

Entri ini khas untuk Ijoy yang juga sepupu saya, yang selamat melangsungkan pertunangan dengan gadis pilihannya hari ini.
Macam tak percaya je~ Hehehe!
Kami sepupu rapat. Ijoy ni dulu masa kecil-kecil sangat la nakal...Er...Maaf, Joy. Itu hakikat!

Saya masih ingat, dia sangat suka memunggah almari buku saya yang penuh dengan komik 'KAWAN' tu. Dia akan keluarkan semua dan selak helaian komik tu dengan kasar. Sakit jiwa saya melihatnya. Nak tegur, tak boleh. Dah tu, lepas baca tak reti nak susun balik. Kalau susun pun, mesti tak sama macam saya susun! Hu!

Tapi sekarang, kami semua dah dewasa. Kalau saya ke rumahnya pun, saya dah jadi seorang yang pemalu. Aha! Seganlah...Dia dah jadi ustaz, saya ni pula masih nakal-nakal manja. Memang tak sesuai lagi nak bersembang macam dulu.

Apapun, saya ucapkan tahniah atas majlis itu. Semoga kekal hingga menjadi pasangan suami isteri yang bercinta hingge ke syurga.

Bila Ijoy si sepupu sendiri dah bertunang, maka kedengaranlah soalan klise untuk saya pula:

"Dhiya...Kamu bila pulak?"
"Dhiya ni dah jadi anak dara, cantik dah...Takkan tak ada yang berkenan kot?"
"Dhiya itu, Dhiya ini"

Saya muda lagi, jadi tak ada jawapan untuk soalan itu. (^^)

p/s: Hanya Dhiya tahu hati Dhiya...

No comments