Dhiya Hari ini

Rabu, 18 Mei 2011

Seperti yang dijanjikan, saya cuba menjadi seoptimis mungkin pagi ini. Pagi saya terhias dengan bunyi kicau burung yang mula sibuk mencari rezeki. Kalau mereka boleh terus hidup, mengapa saya yang dihadiahi akal ini terlalu cepat putus harap dan kecewa?

Saya sudah awal-awal lagi merencana untuk ke bandar atas urusan yang banyak kali tertangguh itu. Makin lama bertangguh, makin tak nampak bila nak diselesaikan. Hari ini hari yang terbaik. Saya perlu selesaikannya segera.

Tangan ini saja-saja menghantar SMS kepada Hidayah, salah seorang kawan baik saya bertanyakan samada dia sudah ada di rumah atau belum. Iyalah, orang baru berpesta konvo...Kut-kutlah masih berada di kota.
Jawapan yang diterima sangatlah positif. Hidayah sangat-sangat available untuk saya pinjam dia atas pelbagai tujuan. Huu! Bagai orang mengantuk disorongkan bantal, saya terus membuat temujanji bertemunya. Oh, gembira!

Selesai semua urusan saya, terus saja menjemputnya di rumah. Alahai bandar ini hanya sebuah bandar kecil, jadi kami terus saja memilih restoran makanan segera itu sebagai tempat perbincangan kami.
Makannya mungkin 5 minit saja. Maklumlah, Lapar kami tak boleh dihalang-halang lagi!. Yang lamanya ialah sesi bersembang dan berkongsi macam-macam!
Utamanya, Hidayah membantu saya melihat-lihat 'hajat' saya yang satu itu. Hajat yang dah lama dipendam, cuma masih bermain tarik tali dengan hati. Aduh, perlu istikharah ni! Banyak sangat pilihan yang membolak-balikkan hati.
Selebihnya kami berjalan-jalan keliling bandar kecil itu. Jadilah...Di sini tak ada MidValley atau Times Square untuk kami berjalan-jalan membuang masa. Uh, Kalau ada pun, kami tak akan pergi, sebab pasti akan sesat! maaf, Dhiya bukan seorang kaki perayap tegar~ Heee
Hu!

Hampir jam 3, barulah saya hantar Hidayah ke rumah. Penangan berjumpa kawan lama. Inilah jadinya. Dipendekkan cerita, saya hanya tiba di rumah jam 4.30 petang. Paling tidak hari saya telah dipenuhi riang ketawa yang sangat membahagiakan. Saya gembira. Sangat gembira!

Untuk Hidayah, terima kasih sebab sudi temankan saya hari ni. Banyak yang kita kongsikan, banyak juga yang menemui titik persamaan. Saya gembira!

p/s: Hidayah ialah rakan sekolah saya sewaktu di Seri Jengka. Kawan satu team bola tampar, satu team nakal, satu team rajin, satu team kena kejar dengan cikgu Seri dan paling penting satu team cemerlang!...Oh, kita kan geng!

No comments