Mencari Momentum

Lama benar blog ini dibiar tak dijenguk.

Minggu ini terasa sangat kosong. Seminggu yang penuh tekanan dan emosi. Macam-macam yang bermain di dalam kepala. Antara kerjaya yang mendesak dan cita yang belum tercapai. Saya tertekan. Amat!

Orang sekeliling tanpa belas terus menghukum sedangkan ini juga bukan kehendak saya. Mereka tak faham apa yang terjadi. Penerimaan mereka sepatutnya bukan begini. Saya terkilan.

Tekanan ini tak terkongsi dengan sesiapa. Saya hanya 'syok sendiri' bermain dengan perasaan. Saya betul-betul kehilangan momentun.

Allah...

p/s: Apapun yang terjadi, berjalanlah tanpa henti...

3 comments

  1. What's wrong, Dhiya?

    Whatever it is, trust in Allah. Tests are meant to... well, test us. Allah uji kita mengikut kemampuan kita. Just bear with it :)

    ReplyDelete
  2. Sumaiyyah...

    Dhiya sangat hargai nasihat dan semangat Sumaiyyah.

    Sungguhlah ujian ini satu bentuk belaian kasihNya. Dhiya akan terus optimis menghadapinya.

    Walaupun Sumaiyyah hanya Dhiya kenali di alam maya, tapi nasihat dan kata-kata Sumaiyyah selalu nyata.

    Terima kasih!

    ReplyDelete
  3. Sama-sama dan terima kasih juga kerana sudi membalas komen.

    Walaupun kita hanya kenal di alam maya, namun realitinya kita berdua manusia yang memang wujud di alam sebenar. Mana tahu, ada rezeki kita berjumpa suatu hari nanti :)

    ReplyDelete