Pertak dalam Kenangan

12 Mei 2010

Pada tarikh ini, setahun yang lalu...Saya dan semua warga tahun 4 BBEng Universiti Malaya baru sehari menamatkan kertas peperiksaan terakhir iaitu Artificial Intelligence. Ya, itulah peperiksaan terakhir kami semua di Bangunan Peperiksaan. Kami merdeka!

Walaupun bukan merdeka yang sebenar (kerana minggu selepasnya itu kami ada pembentangan projek tahun akhir), tapi kami sekelas dah berpakat untuk pergi berkelah. Lantaklah... persediaan untuk pembentangan projek tahun akhir belakang kira! Yang penting, otak yang dikerah bekerja teruk sepanjang tahun akhir itu perlu diupah dengan ganjaran yang setimpal~

Semua sepakat untuk memilih Sungai Pertak di sekitar Kuala Kubu Baru (betulkan kalau saya silap) sebagai destinasi perkelahan kami. Saya tak pernah sampai ke sana. Tapi menurut mereka yang pernah pergi, tempatnya ok lah. Tak payah berebut-rebut dengan pengunjung lain.

Dipendekkan cerita, 12 Mei 2010 kami semua berkumpul di depan fakulti dan bergerak ke destinasi dengan 5-6 buah kereta. Huu! Ramai ok! Saya dah lupa banyak momen. Jadi apa kata saya kongsikan gambar-gambar kenangan ni saja untuk anda. Enjoy!
Kami di sepanjang perjalanan.Saya lupa apa nama empangan ni. (-.-)Dah sampai!Saya yang bersungguh-sungguh berazam tak mahu terjun, akhirnya tewas dan terjun juga. Siapa yang tak tergoda dengan air sungai yang cantik macamni ha?Selepas berendam sampai naik biru, kami solat dan minum abc di gerai bandar kecil tu. Sekali lagi, saya lupa nama bandar tu.

Ya Allah, rindunya saya pada rutin hidup di universiti dulu. Betapa singkat rasanya tempoh 5 tahun untuk saya menghuni universiti kota mega itu. Suasana belajar yang mencabar, rakan-rakan yang pelbagai ragam, dan setiap inci universiti itu akan saya rindui. Air mata dan keringat yang tumpah di sana adalah saksi betapa perjuangan saya bukan sekadar untuk menggenggam segulung ijazah, tetapi juga untuk sebuah cita yang tersimpan.

Untuk rakan-rakan seperjuangan saya, masihkan kalian ingat momen-momen indah kita? Pasti jika kalian melihat gambar-gambar ini, kalian mesti tersenyum sendiri. Saya rindu!!!

Ups...Terima kasih kepada Cik Din dan Khadir kerana tanpa kamera canggih dan kepakaran mereka, entri ini pasti sepi. Terima kasih atas gambar-gambar hebat anda! Saya pinjam beberapa keping ok~

p/s: Banyak kenangan manis yang nak dikongsi. Nanti ok!

No comments