Kawan Baru: Rosken Skin Repair


Bismillah

Baru-baru ni, saya 'terlepas tali' dan dapat ke Jusco terdekat. Hahaha! Alahaila bukan beli apa pun. Saja berjalan. Sejak berhenti kerja ni, simpanan saya memang dicatu. Jadi memang dah tak ada istilah membeli belah kasut sepasang sebulan atau baju 2-3 pasang sebagai reward kepada diri sendiri. No and big no. 
Tak apa.
Apa ada hal.
Nanti dah kerja balik, Allah akan gantikan dengan sesuatu yang lebih baik. Amin. Insya Allah.

Tapi dalam pada dok berdisiplin tu, saya tersangkut juga dengan Rosken Skin Repair dari Guardian ni ha. Eh tapi yang ni tak apa. Untuk kebaikan diri. Tak dikira sebagai membazir amalan Syaiton~
Saya pernah tulis di sini dulu yang saya mengalami alahan kulit yang teruk. Keadaan semakin melarat semasa saya di Korea sebab cuaca di sana sejuk dan kering. Setelah pelbagai ubat, usaha dan ikhtiar yang saya dah cuba. Setelah beberapa bulan, saya pulih. Tapi memang agak 'fobia' juga.

Sejak tu baru saya perasan yang kulit saya sangat sensitif. Masa tu juga yang saya baru perasan ada beberapa jenis makanan laut yang saya alah. Saya sangat teliti dalam menjaga kulit. Kalau dulu rasa dah cukup dengan losyen yang biasa-biasa, sekarang siap cari resepi home based food and skin spa dan losyen-losyen yang berkhasiat untuk kulit.
(Ini kalau bakal mertua tahu ni, mesti dia ingat aku high maintenance punya anak gadis. Hahah~!)
Rosken ni antara yang saya percaya dan ok. Setakat yang saya guna, kesannya agak positif dan sangat serasi dengan kulit saya. Losyen ni cepat meresap dan terasa kulit lebih lembut dan tak ada masalah kalau lepas sapu, kemudian terus pakai stokin.
Boleh dapatkan di Guardian pada harga RM 26.90. Bau dia pun wangi. Sukaaaa!
Rosken High Potency Vitamin E Cream- is an emollient-rich, deep moisturizing and healing cream, specially formulated with high potency Vitamin E, and enriched with Cocoa Butter and Shea Butter. It helps to protect against the visible signs of ageing by assisting in healing dry, dehydrated and damaged skin.  The natural antioxidant and nourishing properties of Vitamin E, Cocoa and Shea Butter help to fight free radicals helping to protect cell membrane and improve skin elasticity. It also can assist in promoting cell regeneration in scar tissue caused by sunburn and stretch mark, minimizing the appearance  of scars and cell damage.
(Malas nak translate punya pasal)

Memang agak susah untuk recover balik. Tapi setakat ni memang dah elok la, cuma nak terus elok dan elak situasi yang sama berlaku lagi. Apabila dah tahu yang kulit saya memang sensitif, maka mulalah belajar untuk lebih berhati-hati.
Kepada rakan-rakan yang ada masalah yang sama, bolehlah cuba Rosken Skin Repair ni. Jangan bimbang, saya review ni bukan sebab dapat payment ke apa. Saya review barang yang saya guna, dan berkesan pada saya. Siapa tahu bagus juga untuk anda.

Salam sayang,
Dhiya

2 comments