Selamat Hari Rabu!


Bismillah....

Errrkkkk~! Dah hari Rabu!
Cepatnya masa berlalu. Minggu ini adalah minggu terakhir sebelum cuti semester bermula. Jumaat ni pula adalah hari terakhir submission of research proposal. Alhamdulillah semuanya dah ready, cuma masih mengada-ngada lengah sana sini~ Haish!

Kelas hari ni sepatutnya jam 11 pagi. Tapi macam biasa, Prof KS sangat sibuk dan kelas ditunda ke jam 12 tengahari. Jam 11 ni bolehlah gerak dan singgah ke kafe dulu untuk beli makanan tengahari. Begitulah rutin saya.

Dan ya, saya sangat rindukan rutin kelas dan praktikal semasa di Korea dulu. Dr. Jung dan Torres cakap sekarang tengah musim bunga. Memang rasa macam nak menangis. Saya rindukan mereka, rakan-rakan Korea yang baik-baik belaka dan semestinya suasananya yang indah dan mencabar!

Selepas kelas nanti saya akan kembali bertapa di bilik siswazah untuk menyiapkan sedikit lampiran. Esok adalah hari perjumpaan saya dengan supervisor. Kenalah ada perkembangan sikit. Kalau tak macamana nak jumpa dia? Hahah!

Hidup saya di sini masih seperti biasa. Biasalah tu kalau ada turun naik carta. Hidup ni tak semuanya indah. Kadang-kadang saya dah penat nak melayan perkara-perkara negatif ni. I just let it be dan teruskan hidup dengan rasa syukur. Orang-orang yang menekan dan 'mengganggu' saya tu tak lebih dari external disturbances yang memberikan noise yang kecil dalam graf hidup saya. And it is beautiful actually. Huhu!

Teruskan berjuang.
Insya Allah, susah sampai hujung tahun ni je.
Allah akan bagi sesuatu setiap hari, suatu hari nanti!

Salam sayang,
Dhiya

No comments