Ramly Halal Kiosk- Menikmati Makanan Barat Buatan Orang Malaysia


Bismillah

Ya Allah lapaqnya bila tengok balik gambar ni.

Yep it was our food hunting series yang entah kali ke berapa. Hujung minggu lepas, memang kerja kami memburu makanan je~ Tambah-tambah pulak 2 hari berturut-turut saya menunggu partner PhD saya datang ke makmal- Tapi akhirnya dah tengahari baru bagitahu yang dia tak dapat datang- Maka ada rasa tertekan di situ. Jawapan yang terbaik adalah makan!
We have stumbled upon this Kedai Ramly dekat dengan Bandar Salak Tinggi. Kedai ni ada jual banyak processed meat untuk peniaga-peniaga dan mereka sendiri ada kaunter jualan produk mereka- Macam KFC gitu.
Saya tak ada sebab kenapa Kedai Ramly Bandar Salak Tinggi, walhal banyak je lagi cawangan lain. But our first time going here was the day I depart to Korea. Four hours before the departure, we were here, taking our dinner and surprisingly I took lamb chop which I never eat before. Dalam hati saya cakap: 'Kalau muntah pengsan atas kapal terbang, tolong maklum ini adalah sebabnya!'

Produk Malaysia Ramly ni memang sedang memanjat prestasi ke luar negara. Pada pendapat peribadi saya, kualiti makanan dan rasanya dah macam sama dengan produk antarabangsa. Contohnya, saya makan chicken chop dia- The taste is nothing weird. Sama sedap kalau pergi restoran Barat lain. Ini produk Malaysia tau!
Rasanya kalau bawak naik atas Malaysia Airlines System dan AirAsia pun tak ada salahnya. Sedap pun iya, halal pun dah pasti.

Chicken chop saya ni memang sedap dan puas hati. Harga? RM 9.00. Kenyang. Tersandar lepas tu. Alhamdulillah.
Boleh lawat laman web mereka untuk info lanjut. Dengar-dengar kata mereka sedang mencari ejen di luar negara. Siapa duduk Korea oi? Tolong la ambil peluang. Tahun depan saya nak duduk Korea, takdelah malam raya, pagi raya, hari raya makan kimchi je.

Laman web: Sini

Salam sayang,
Dhiya

3 comments

  1. serius tahun depan duk korea dah? hehe.. boleh akak bukak kedai ramly satu kat sana =p mesti laku punyaa

    ReplyDelete
  2. Nadia, minggu ni macam nak pi ulang balik.
    Aisyah, Insya Allah doakan ya :)

    ReplyDelete