Saya Sokong: AJ Jangan Letak Jawatan #MH370


Bismillah...

Artikel asal: Sumber

KUALA LUMPUR: Kebanyakan rakyat Malaysia menyokong Ahmad Jauhari Yahya untuk kekal sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Malaysia Airlines (MAS), jika berpandukan apa yang diperkatakan di internet.

Merujuk kepada komen yang sedia ada di media sosial, majoriti tidak mahu Ahmad Jauhari meletak jawatan ketika syarikat penerbangan nasional itu berhadapan dengan krisis.

Ramai yang mengucapkan terima kasih kepada Ahmad Jauhari, dan menyatakan mereka menghormati beliau dan berbangga dengannya.

Saya hormat #ahmadjauhari. Anda dapat berhadapan ketakutan dan bangkit untuk mengatasinya. Semoga Allah memberkati dan menunjukkan jalan, ” kata Sabariah Nordin.

Dalam laman Facebook Astro AWANI, “Fo Fo Wanshu wanmo”perkara ini di bawah bidang tugas AJ. Sebab dia rasa bertanggungjawabla dia masih pegang jawatan ni. Bila dah selesai baru dia pertimbangkan untuk resign. Bukan jadi bacul bila ada masalah terus larikan diri.

Seorang lagi, Sherryl Rahman, menulis dalam Bahasa Inggeris: “Saya tidak faham kenapa orang Malaysia dan dunia mempersalahkan beliau untuk segala-galanya. Kenapa?

Zalea Zie Zamin Shah berkata semua pihak yang terlibat dalam MH370 perlu meletak jawatan juga kalau Ahmad Jauhari, yang juga dikenali sebagai AJ, perlu melakukan yang sama.

Kalau AJ melepaskan jawatannya saya juga berharap semua yang berkaitan dengan MH370 juga melakukan perkara yang sama.Bak kata pepatah berat sama dipikul dan ringan sama dijinjing.jgn hanya menjadikan MAS sahaja yg perlu dipertanggungjawapkan,” katanya.

Pada halaman Astro Awani, hanya segelintir komen, daripada beratus-ratus lagi, yang berkata Ahmad Jauhari perlu berhenti.

Mohamad Zizul berkata: "Bagi memulih imej MAS di mata dunia..beliau kena letak jawatan atau jika brlaku satu kemalangan lg atau kerugian maka di akan dikambing hitam kan."

Sejak MH370 hilang pada 8 Mac, sudah ada beberapa pihak telah mengkritik cara mengendalikan perkara ini dan ada yang meminta Ahmad Jauhari untuk meletak jawatan.

Seruan ini bukan satu perkara baru, kerana Ahmad Jauhari juga telah dipersalahkan untuk kerugian kewangan yang berterusan MAS mengalami.

Pada bulan Februari, MAS mengumumkan kerugian RM1.17 bilion bagi 2013.

Hari ini, Kinibiz, memetik sumber-sumber industri, melaporkan bahawa kontrak Ahmad Jauhari berkemungkinan tidak akan dilanjutkan selepas tempoh asal tiga tahun akan tamat pada September 2014.

****************************
Pendapat peribadi saya:

AJ tak perlu dan jangan letak jawatan.
Lihat sisi positif.
Berapa ramai dalam dunia ni-
Kalau salah BENDA,
Ada ORANG yang mengaku bertanggungjawab.
Tak ramai.
AJ salah seorang yang melaluinya.

Paling tidak-
Dia BERANI tampil
Walau dia sendiri pun sakit
Tak makan, tak balik rumah
Memikir masalah sejagat-
Yang mahalnya adalah nyawa.

So Malaysians,
Please stand by his side
Lend him some support
As well as to our leaders (regardless of political stands)

We really need to unite
Now and after this.

#AJjanganletakjawatan.

Sokong,
Dhiya Dahlia

No comments