Panggilan Temuduga: Pegawai Tadbir Gred N41 (Kontrak)


Bismillah

Saya menerima berita 'terkejut' pagi ini.

Dah lama juga rasanya tak dapat panggilan temuduga SPA. Ini kali pertama saya menerimanya dalam tahun 2014.
Ada sesiapa yang dapat panggilan yang sama?
Atau ada sesiapa yang pernah menghadiri temuduga untuk jawatan ini?
Mohon kongsikan dengan saya :)

Nampaknya saya kena duduk dan buat sedikit ulangkaji tentang jawatan ini. Lama dulu, sewaktu temuduga PTD M41, saya ada juga buat ulangkaji. Tapi semestinyalah dah lupa. Hihihi

Elis ucap tahniah. Tapi pada saya, ini baru temuduga. Ramai pun yang tahu temuduga untuk masuk ke dalam perkhidmatan awam agak mencabar.

Doakan saya.
Semoga ada rezeki sempena bakal menamatkan pengajian hujung tahun ini.

Salam sayang, 
Dhiya

120 comments

  1. Saya pun dpt temuduga ni. Tp ni jwatan ptd ke? Thun lpas sy dah temuduga ptd tp gred M41 bkn N41..

    ReplyDelete
  2. Addleen, Dhiya silap. PTD M41. Ye tahun lepas pun dhiya pergi temuduga pegawai tadbir diplomatik M41. Yang ini rasanya pegawai tadbir yang biasa di jabatan2 kerajaan kut.

    All the best ye!

    ReplyDelete
  3. Goodluck Addleen, Dhiya.. Cikpuan pn dpt juga. nmpknya calon temuduga PTD last year yg xberjaya dipanggil semula utk temuduga PT kali ni. Yg Cikpuan perasan, Cikpuan akn ditemuduga oleh pegawai yg sama menemuduga Cikpuan tahun lps. Semoga ada rezeki buat semua..

    ReplyDelete
  4. All the best Cik Maz. Saya tak mula baca apa=apa pun lagi sebab sibuk dengan pembentangan proposal. Haih~

    ReplyDelete
  5. Salam Dhiya. Akak pun dapat interview. Tua2 pun semangat lagi ni walau pun kontrak..haha. Akak nak tanya salinan dokumen perlu disahkan
    ke? Malas pulak nak cari orang :-D

    ReplyDelete
  6. saya pn dpt jgk..tny kt kawan kje spa..mmg calon yg failed intrvw ptd m41 dpt pggilan yg ni..harap2 lepas la kali ni

    ReplyDelete
  7. saya pun dapat, tp x prepare apa2 pun sbb bila dh failed interview ptd ari tu so dh xde mood nk pg intview lg...penemuduga org yg sama ke...apa soalan yg bakal ditanya ek...

    ReplyDelete
  8. Cik Puan Diana, jgn begitu. mari bersemangat! Huhu. saya pun tak prepare pape lg sbb banyak kerja hal study. Penemuduga saya dari kementerian kesihatan. tak sama macam ptd dulu

    ReplyDelete
  9. As salam..sy pun dapat panggilan temuduga N41 jugak.. Hari Selasa ni di Putrajaya.. Ada sesiapa yng ditemuduga pada hari dan tempat yng sama dgn sy?
    Penmuduga sy x sama mcm masa interview PTD tahun lepas..
    Hurm...

    ReplyDelete
  10. As salam..sy pun dapat panggilan temuduga N41 jugak.. Hari Selasa ni di Putrajaya.. Ada sesiapa yng ditemuduga pada hari dan tempat yng sama dgn sy?
    Penmuduga sy x sama mcm masa interview PTD tahun lepas..
    Hurm...

    ReplyDelete
  11. Nur Baiti,
    Mesti dah senang hati sbb dah temuduga kan? sharelah dgn kami apa2 tips :)

    ReplyDelete
  12. Assalam..sy dh intrview smlm.di kedah.
    Panel sy datuk dr ir anjin b haji ajik.
    dia sgt baik.senyum memanjang.n the other panel sgt grg n suka provok.its normal kn.
    1st quest mcm biasa.perkenal diri (dlm bm).
    Then datuk tnya apa sumbangan yg boleh bg bila bekerja nant.
    apa persediaan sblm intrview n41 sbb kita semua dh penah intrview m41 kan.
    yg sorg panel lg mmg tkg provok.tanya suami keja mn.kalu dpt kat putrajaya mcm mn.
    then dia tnya psal GTP.dsbbkan sy xbc gtp.sy trsebut nbos n dia suruh explain.
    Then dia tnya ttg merakyatkan perkhidmatan awam.
    dsbbkn sy ada master dia tnya la knp xjd lecturer.n lain2 ayat provokasi..haha.
    about half an hour intrview.ada jugak yg sy xdpt jwb dgn betul..apa pn dh lepas tawakal sj.

    ReplyDelete
  13. Assalam..sy dh intrview smlm.di kedah.
    Panel sy datuk dr ir anjin b haji ajik.
    dia sgt baik.senyum memanjang.n the other panel sgt grg n suka provok.its normal kn.
    1st quest mcm biasa.perkenal diri (dlm bm).
    Then datuk tnya apa sumbangan yg boleh bg bila bekerja nant.
    apa persediaan sblm intrview n41 sbb kita semua dh penah intrview m41 kan.
    yg sorg panel lg mmg tkg provok.tanya suami keja mn.kalu dpt kat putrajaya mcm mn.
    then dia tnya psal GTP.dsbbkan sy xbc gtp.sy trsebut nbos n dia suruh explain.
    Then dia tnya ttg merakyatkan perkhidmatan awam.
    dsbbkn sy ada master dia tnya la knp xjd lecturer.n lain2 ayat provokasi..haha.
    about half an hour intrview.ada jugak yg sy xdpt jwb dgn betul..apa pn dh lepas tawakal sj.

    ReplyDelete
  14. Status kontrak ada risiko, kebiasaan kontrak yg diberi 2thn+1thn extension, lepas tu chances utk disambung tipis walaupun performance bagus. So prepare la diri selama 3thn tu utk cari kerja lain yg menawarkan jawatan tetap.

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum..sy nk tnye awk result dah keluar dah..awk dpt ke x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  16. salam semua,
    dhiya dah try buka website spa td..tapi mungkin ramai sgt org cek so dhiya tak dpt semak lg. dia tulis tiada data. nak kata dapat pun tak, gagal pun tak. hahaha

    tapi my instinct rasa macam tak dapat sebab komitmen belajar ni sedikit sebanyak menjadi persoalan penemuduga hari tu.

    tahniah kepada yang berjaya!

    ReplyDelete
  17. Sy pn xdpt cek..dia tulis tiada dlm urusan.huhu.knp ek jd mcm tu.??kalu gagal,tulis tidak berjaya kan.ada sp2 jd mcm tu.?

    ReplyDelete
  18. FaRah FarHaNa:

    Farah dapat ke? d tak cek lg...tapi tak menaruh harapan pun sebb rasa macam tak dpt. d tak hebat mana pun, tapi apa y d boleh bantu, ni email d: diahalida@gmail.com. mana tahu kita boleh berkongsi :)

    ReplyDelete
  19. Aida che mat:

    sama la. d punya pun camtu. kena tunggu kejap2 lagi kut. d pun tak sangka result keluar hr ni sbb kat surat panggilan temuduga cakap boleh semak pertengahan jun

    ReplyDelete
  20. sy dh dpt cek.
    dukacita dimaklumkan anda tidak berjaya.

    =((

    kwn2 yg berjaya. tahniah!

    ReplyDelete
  21. Aida jgn sedih.

    keep in touch kat sini...nanti kita boleh discuss banyak benda dalam thread ni dan saling berkongsi. D tahu dalam komen ni ada yang dapat n maybe dorg boleh share tips dan pengalaman mereka :) d pun tak cek lagi. cam takde mood lak. hahaha!

    ReplyDelete
  22. perkongsian dr salah seorang sahabat saya yang baik hati sudi berkongsi:

    Assalamualaikum semua...saya dah cek tetapi keputusan kali ini macam pelik sedikit daripada biasa. Mengikut teori yang terhasil daripada suami, kemungkinan result keluar awal kerana kita tidak memohin tetapi dipanggil. Untuk tujuan rekod, kerajaan telah memaklumkan status yang tidak rasmi terlebih dahulu. Jadi apa keputusan temuduga saya ye? Saya dikategorikan calon simpanan tertakluk kepada semakan maklumat peribadi dan pengiktirafan kelayakan. SPA juga menyebut keputusan ini dipaparkan sehingga 13/6 (di sini saya sangat pelik). Baiklah untuk tujuan perkongsian, saya kongsikan sedikit sesi temuduga saya 2/5 jam 10.40 pagi di Jalan Cenderasari. Temuduga tersebut tidak terlalu formal kerana Dato penemuduga menemuduga saya dengan konsep 'berbual biasa'. Maka tiadalah soalan2 tentang dasar, polisi, pengetahuan am atau isu2 semasa. Saya juga tidak ditanya mengenai soalan wajib memperkenalkan diri. Dia hanya bertanya mengenai hal ehwal akademik semasa kerana saya masih mengikuti CIFP di on

    ---------msg beliau putus di sini. Nanti mungkin saudari kita boleh sambung-----------------

    ReplyDelete
  23. Aiyo Dhiya buat suspens pembaca jer..rasa macam dah bagi full version tadi. Ahakss...

    Baiklah Dato itu bertanya perihal perancangan masa depan berkenaan pengajian CIFP di INCEIF dan saya juga memberitahu tentang status yang masih menunggu rayuan SLAB UM bagi melanjutkan Masters di dalam negara sahaja(disebabkan ada family dan anak kecik). Bertitik tolak dari kisah itu, mulalah berbincang mengenai pekerjaan saya di sektor perbankan dahulu, 'housewife', work from home dan hal hal lain yang berkaitan. Saya lihat di sini walaupun perbualan seperti tidak begitu formal dan kebanyakannya Dato yang banyak bercakap, dia sebenarnya cuba membuat provokasi. Bagi saya perbualan biasa seperti ini lebih sukar kerana kita tak tahu bila nak bercakap atau mencelah. Kita juga tak dapat ukur tahap kita berjaya menjawab soalan. Di sinilah kita perlu mencelah dan menunjukkan penguasaan kita di dalam perbualan kerana itulah aspek yang diuji. Juga tunjukkan adab serta rasa hormat dengan pandangan orang lain. Namun ini hanya sekadar pandangan sayalah.

    Panel yg kedua pula seorang wanita yang manis dan lembut orangnya. Saya rasa soalannya tak sukar. Hanya berkisar tentang pembabitan luar semasa di kampus, tanggungjawab sebagai ketua, cara tangani konflik dan etc. Juga berkisar tentang kemahiran2 lain yang ada. Dia bertanyakan tentang saya yang pernah belajar bahasa jepun hehe tapi saya segan nak bercakap. Sepatutnya calon perlu cuba bercakap walaupun hanya perbualan asas. Selain itu, dia bertanya bagaimana nak kaitkan bidang saya ekonomi untuk diaplikasikan di kementerian2.

    Kesimpulannya saya rasa temuduga secara 'perbualan biasa' lebih sukar kerana kita tak tahu tahap jawapan kita sama ada memuaskan hati penemuduga atau tidak. Selain itu, kita perlu tahu bila masa yang sesuai dengan adab yang sesuai untuk mencelah dan menguasai perbualan. Yang paling kelakar saya hanya memanggil dato' itu tuan kerana hasil carian google bukan gambarnya. Di akhir temuduga saya meminta maaf dan menjelaskan perihal google tersebut. Saya tak tahulah sama ada itu plus points kerana mengaku salah dan gentle meminta maaf atau minus points kerana tidak memanggilnya dato daripada mula. Huhuhu. Kepada yang berjaya tahniah dan yang kurang berjaya ingatlah kerja ni kontrak je... ;)

    P/S : result Dhiya camane? Please share..

    ReplyDelete
  24. Salam..saya dpt jwtn tu tp jabatan/kementerian : jabatan perkhidmatan awam..maksudnye saya kerja bwh jabatan perkhidmatan awam ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya rasa baik akak call SPA esok tapi post tu memang di bawah JPA kan? Dia tulis bawah jawatan tu di senarai keputusan temuduga, JPA.

      Delete
  25. saya pun dapat jawatan ni.baru cek td kat website.apa pros n cons ye terima jawatan ni? kontrak 3 tahun je kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sara..sy pn dpt jwtn ni..bila akan dpt surat tawarn ye.btul ke kontrak 3 thn sbb dgr citer kntrak 1 year je

      Delete
  26. alhamdulillah,saya pun berjaya lulus i'view ni,tp mcm pelik sbb tertulis
    tertakluk kepada semakan maklumat peribadi dan pengiktirafan kelayakan. tapi surat dr SPA pun still xdpt lg..position ni mmg agak pelik yer..

    ReplyDelete
  27. alhamdulillah saya pun berjaya, tp masih blm dpt surat dr SPA lah..dan yg pelik tertulis tertakluk kepada semakan maklumat peribadi dan pengiktirafan kelayakan..ada yg kes mcm saya x..

    ReplyDelete
  28. Alhamdulillah sy dapat..tp persoalannya..surat tu dapat bila ek..agak2 tarikh lapor diri tu bila..nak bg notis ni..

    ReplyDelete
  29. Alhamdulillah sy dapat..tp persoalannya..surat tu dapat bila ek..agak2 tarikh lapor diri tu bila..nak bg notis ni..

    ReplyDelete
  30. yep..sama la.tertakhluk kepada semakan maklumat peribadi semua tu.tak pasti kontrak berapa tahun.ada terbaca kat satu blog ni dia ckp 2+1 tahun kalo prestasi cemerlang. Jawatan ni dengarnya x kan diserap sebagai tetap melainkan kita pergi iv sekali lg utk jawatan tetap..

    ReplyDelete
  31. saya pn sama. masa interview session hr tu interviewer ada ckp yg position ni kontrak dan mmg xkan diserap ke jawatan tetap. so, jgn complain bila contract tamat nnti. apa2 pn rezeki tu dtg dr Allah...

    ReplyDelete
  32. Saya pon sama. Bila check, dia tulis Tahniah! Anda telah berjaya temu duga (tertakluk kepada semakan maklumat individu dan pengiktirafan kelayakan). Tak paham gak ape maksudnya. Tp mgharapkan gud news la.. :)

    ReplyDelete
  33. Saya pon sama. Bila check, dia tulis Tahniah! Anda telah berjaya temu duga (tertakluk kepada semakan maklumat individu dan pengiktirafan kelayakan. Tak paham... *-*

    ReplyDelete
  34. yeaa..sape dapat? dah dapat surat ke? tahniah ya siapa yang dapat..

    ReplyDelete
  35. Salam.. Sy slh sorg dpt jwtn PT N41 ni.. Td saya call JPA tnya tntg surat lantikan.. Pegawai tu ckp surat tgh proses dan mgkin dlm tmpoh 3-4 mggu bru dpt...

    ReplyDelete
  36. Salam semua,

    Dhiya sebagai admin entri ini mengalu-alukan komen2 anda.

    D juga dengan rasa rendah diri nak minta rakan2 yang berjaya agar dapat kongsikan pengalaman dan soalan2 interview anda di ruang komen ini. Jgn bimbang, D akan approve semua demi kebaikan kita juga. Saling membantu- Insya Allah Allah akan balas kebaikan anda.

    Nak bincang panjang2 pun D ok. D akan approve semua. Kalau nak buat group wasap tu terserahlah...Tapi kalau berkongsi dgn ramai org, lagi bagus :)

    D antara org y gagal interview PT ni. Tapi dengar khabar jawatan PTD M41 sedang ditawarkan di laman web SPA. Sape belum mohon, pi mohon ya!

    All teh best :)

    ReplyDelete
  37. Confirm ke kontrak selama 3 tahun?

    ReplyDelete
  38. confirmed. Masa interview saya diberitahu kontrak 2 tahun. paling lama pun dapat extend lg setahun. means 3 tahun ja.

    ReplyDelete
  39. salam...saya punbr check result ni..xsgka kluar awal... alhamdulillah berjaya..tp tertakluk pada semakan individu dan pengiktirafan kelayakan... harap nanti boleh kita share2 pngalaman...

    kalau nk buat group, invitela saya sekali ye...
    to empunya blog ni, walaupun xdpt, usaha lg...akak pun da 28 thn ni..hbs master, still xde kje...ni la yg iv yg pling bjaya slpas beberapa iv.... :(

    ReplyDelete
  40. Tahniah Kak Nurul Ain...

    Saya pun tgh nak habiskan 1 sem master lg. Allah belum beri izin lagi. Heheh

    All the best tau!

    ReplyDelete
  41. thanx dhiya...:)
    chaiyok2 jg utk master...

    all d best to u too..:)

    ReplyDelete
  42. terima kasih :) tgh study week. mgu depan exam. keep on updating your PT N41 progress here ye :)

    ReplyDelete
  43. Sy dapat gak. Gaji bapa ye? Bila lapor diri? Nak serve 3 bln notis jgk ni kat employer skrg...

    ReplyDelete
  44. Anything pls update ye...if sape2 yang dh dpt surat tawaran tu..

    Dhiya : nak share skit pengalaman iv arituh..kot2 boleh membantu sape2 yg akn pg iv nti..
    First question : introduce yourself..
    2nd question : sekarang jawatan sebagai apa dan sanggup tak berhenti kerja tetap untuk jawatan kontrak
    3rd question : position ni untuk 4 negeri, perak,penang, neg.sembilan n melaka...sanggup tak keje kat sana klu dapat
    4th question : GST : kenapa perlu GST, ape kebaikan GST, Ape beza GST dengan sistem percukaian lama: jabatan pelaksana GST, sekiranya terpilih sbg PT or PTD, biasanya kene conduct taklimat kepada public or others gov staff..mcm mane nk terangkan pasal GST
    5th question : related tu kdtgn Obama ke malaysia ; apekah perjanjian TPPA, pro n conts pasal perjanjian ni; apakah antara perjanjian perdagangan yang malaysia terlibat
    6th question : 2 jenis surat untuk tawaran tender ; intend letter and award letter , terangkan bila dan kenapa surat ni dikeluarkan
    Last inteviewers informed that jawatan ni kontrak n bergantung kepada prestasi either kontrak setahun, 2 tahun atau 3 tahun..dalam masa yang sama kene still update SPA n attend interview untuk permanent position..cume advantage nye jawatn PT ni sama macam jawatan PTD..bidang kuasa n tugas yg sama...so membantu dlm iv PTD nti.
    Gaji pulak lepas tolak EPF n socso tinggal 2500++

    ReplyDelete
  45. Salam.
    Hanim nak share jugak.
    Alhamdulillah, berjaya interview. Semalam call SPA, bhgn pengambilan.
    Diorang cakap SPA akan kuarkan surat lantikan dalam tempoh 1 bulan lepas result kua.
    Lepas tu kena tunggu dlm tempoh 1 bulan untuk tahu katne nak lapor diri. (Tapi ada kawan cakap, surat lapor diri tu biasanya sekejap je dapat).
    Pegawai tu pn de ckp (maaf xingat nama puan tu), jawatan n41 ni sementara tunggu diserap tetap (bergantung kpd performance masa kontrak).
    Masa hanim interview pun ada tny panel pasal jawatan ni.diorang pun bgtau jawatan PT ni sebenarnya PTD tapi sebab kontrak, dia jd PT N41. Nnt dh tetap baru tuka jd PTD M41.
    Apapun jawatan ni masih kontrak, so kita jgn terlalu berharap untuk diserap tetap. InsyaAllah kalau de rezeki tu xkan kemana.
    Kalau buat group jgn lupa invite Hanim gak tau.

    P.s: jemput singgah blog sarahhanim.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  47. salam admin dan semua..

    lama x jenguk entry ni. dah makin ramai yg komen. ada sesiapa yang dah dapat surat tawaran? nasib saya hampir sama dengan nurul ain. ada master dan umur saya tahun ni dah 29 tapi masih belum ada rezeki dengan spa. kali ni walaupun kontrak, saya tetap cuba nasib dan alhamdulillah berjaya setelah 6 x pergi iv spa untuk pelbagai jawatan. so pada sesiapa yang x berjaya lagi tu jangan putus asa ya! dan pada yang dah dapat jawatan ni jangan cepat berlapang dada kerana saya difahamkan jawatan ini hanya kontrak dan kita tidak akan diserap tetap melainkan kita pergi iv sekali lagi untuk jawatan tetap. hati saya berbelah bahagi sebenarnya. perlukah saya lepaskan pekerjaan skrg dan terus mencuba nasib dengan spa..

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum.

    Baru jumpa thread ni. hee. Saya pun dapat alhamdulillah.

    Pengalaman saya haritu, interview sepatutnya 2/5 (jumaat) tapi saya call mintak tukar sbb baru start kerja time tu, so dapat tukar ke 3/5 (sabtu), di jalan cenderasari, KL.

    Interview saya pagi, and saya org kedua, tak lama pun hanya 15minit. orang sebelum saya lama....nak dekat 40minit. Saya mmg dapat rasa xdapat sebab panels tak tanya banyak pun, hanya macam bersembang kosong.

    lepas tu saya tertinggal RESUME dalam kereta, dah lah kereta tu suami yg bawak, dia dah ke tempat lain. Saya mmg redha je, takpelah teruskan je.

    So first thing was saya mintak maaf tertinggal resume, tapi sijil2 lain semua ada, panels were okay.

    Soalan2 nya hanyalah:
    1. Perkenalkan diri in english
    2. Sekarang buat ape, kerja di mana.
    3. Suami kerja di mana, ada anak berapa.
    4. Master bila nak habis - memandangkan sy habis bulan Jun ni saya terus terang je.
    5. Biasiswa ke self-finance.
    6. Sebab background Science, apa yg boleh sy contribute kepada position PT N41 ni.
    7. Pernah bekerja dari rumah x? Sy jawab ye..sy bekerja sebagai freelance translator
    8. Pada pendapat saya, apa pandangan sy tentang statistik workforce di kalangan wanita di malaysia dan apa sebabnya? (sy jawab sangat general sbb i dont know the exact figure)
    9. sbelum ni pernah interview kerajaan x? (sy jawab pernah, paling latest PTD n Pegawai Sains last year)
    10. Sekarang ni ada rumah sendiri ke menyewa?


    Tu je. Tak banyak yg berkisar PTD mcm last yr. Alhamdulillah dapat. And dia takde mention sikit pun pasal Kontrak ke Tetap ke ape ke. Walhal kat org sebelum sy tu mati2 dia tanya sanggup ke Kontrak bla bla bla.. kami bersembang masa on the way balik..

    p.s: Awak, kalau awak baca ni, kite cari awak la..tp kite x igt nama :( (sorry)

    Sy doakan kita semua dirahmati Allah dari segala aspek, n semoga kerja yang kita buat ni membawa manfaat untuk akhirat juga :)

    ReplyDelete
  49. Ramai jgk yg dpt jwtn N41 ni rupanya... Kalo dpt berdiskusi dlm group seronok jgk ni... Mgkin masa lapor diri nnt dpt jmpa satu sama lain.. :-)

    ReplyDelete
  50. Sara_dean dan semua yang berjaya,

    Tahniah!
    Doakan D juga berjaya menempatkan diri macam anda juga. Maybe Allah belum beri izin sebab saya masih ada satu semester lagi pengajian master. Kalau buat group khas, jgn lupa add dhiya ya! :)

    Keep in touch semua...

    Terima kasih kpd yang sudi kongsi cerita. Sharing is sunnah :)
    Dhiya akan publish semua. Tak ada restriction. Klau ada yang comment removed by author tu selalunya disebabkan redundancy sahaja..

    ReplyDelete
  51. jom.. pm https://www.facebook.com/dayatlomu

    ReplyDelete
  52. hidayat, saya dah pm awak kat fb. kwn2 yang lain dah?

    ReplyDelete
  53. assalammualaikum.. sy ena sini.. sy pon dh berjaya temuduga utk PTN41.. cume kemusykilan sy, kawan2 semua dh dpt surat tak? tadi sy baru call pihak JPA n pihak mrk jawab surat masih belum keluar. sy riso gak nie. huhuhu..

    ReplyDelete
  54. salam... tahniah kepada yg berjaya.. saya dapat jadi calon simpanan.. tertakluk kpd terma dan syarat..hehe

    ReplyDelete
  55. Nak accept ke tak ye? Satu sbb kontrak, 2 gaji all in rm2k+ je kan?

    Ada sapa2 nk bg pndangan? Surat x kuar lagi lak. Nk tender pn pkr byk kali..

    ReplyDelete
  56. sarif safian : myb kalo ade calon yg tolak offer ni awk akn tepilih rasenyer.

    miss farah : aah surat tawaran blm ade lg.. blm sampe lg pon ..sbb JPA tgh bz utk menempatkan kesemua Kadet PTD intake jun 2013 yg baru abih training sethn. so myb kadet ptd ni msuk Awal julai. sy dpt info ni dr slh sorg rakan sy yg keje PTD..
    emmm aah kontrak... mmg risiko tu.. tp terpulang pd awak utk decide.. tp sy riso ni surat tawaran blm sampe.. huhuhuh

    ReplyDelete
  57. Sarif kje mana skg? Tula rsau gak lambat sgt surat smpai. Nk wat decision pn ssh. Mmg kita akan ditempatkan kat jpa ye?

    ReplyDelete
  58. Salam.. Sy ada create group wassapp utk discuss psl jwtn PT-N41 ni.. Kpd sesiapa yg berminat utk join blh pm phone no dkt fb ni..

    https://www.facebook.com/dayatlomu

    ReplyDelete
  59. Miss farah : *tambahan info* dr ape yg sy dpt info dr pihak JPA ( sy call deme last week ) terdpt byk kekosongan kt pihak pusat n peringkat negeri sbb tu di wujud kan jawatan PTN41 nie.. kalo x silap seramai 300 org terpilih utk PTN41 ni slpas di temuduga. sy pon x mintak jawatan PT nie.. cume last year sy pnh attend interview PTD tp gagal. huhu.. aah sy pon risau nie.. harap2 pihak JPA N SPA x sambil lewa la psl PTN41 nie sbb result temuduga pon dh kluarkan huhuhu.. tp kawan sy kate jgn riso.. surat pasti akn sampe cume mgkin lmbat atau cepat.

    ReplyDelete
  60. salam.. miss farah saya keje dgn U mobile skrg... 1st time keje dgn org.. dulu keje sendiri... tp xde rezeki..baca org lain punyer soalan time IV mcm pelik je.. masa IV dato' tanyer pasal GST dan 1malaysia sahaje.. wakil jabatan tanya ape kekuatan diri dan kenape perlu ambil saya bekerja .tu je.. IV kat setengah jam.. banyak borak pasal jawatan ni dan pengalaman keje... xstress langsung.. bnyk borak2 je..

    ReplyDelete
  61. salam. saya baru je dpt taw yg result dah kluar. then, bila check arini, dah tak dpt check. call jpa plak ckp tiada dlm perkhidmatan. so ape nak buat ye? dlm website jpa cuma state keputusan muktamad adalah tertakluk kpd surat pemberitahuan rasmi ... (means berjaya ke x?

    ReplyDelete
  62. cuma dato' ade pesan.. walaupun kontrak.. kire sebelah kaki dah dalam goverment.. lepas tu dia kata pandai2 la kita guna peluang yang ade..berusaha bersungguh...insya Allah..leh pergi jauh

    ReplyDelete
  63. Tula x apply jgk. Dpt sebab pegi interview PTD dulu. Tapi failed :P

    Main reason nk tuka kje sbb x nak kje kl lagi penat la travel n hadap jam kl ni

    Td call SPA dia ckp maybe hjg bulan ni kuar surat.

    ReplyDelete
  64. Hi lia. Sian u. Tula patutnya result kuar 16hb tp diawalkan. Try kol spa mntk checkkan result

    ReplyDelete
  65. Salam(tuan rumah, mintak tumpg tulis disini ye :) )...wah, ramai jgk yg lulus ye..alhamdulillah sy pun lulus...sy punye interview 15 minit je aritu...xsangka lpas plak...sy xkisah kontrak ke tetap ke, rezeki Allah yg bg..kalau x lama dpt jd govt servant , insyaAllah pasti ade rezeki lain pulak tuhan nk bg :) sy cuma skrang risau bila nk tender resign notice je..sy kne tender 2 bulan..huhu..aritu ade jgk call JPA, diorg pun x leh nk jangka bile surat nk kluar...sbb diorang belum meeting lg utk post PT N41 ni...maksud sy, meeting utk penempatan..MUNGKIN lepas raya katanya dpt surat JPA tu..kalau ada ape2 info lain, mohon update disini ye..tq :)

    ReplyDelete
  66. Salam semua,

    Ramai juga yang komen hari ni kan? Alhamdulillah D dah approve semua. Insya Allah selagi ada internet access, D akan update semua komen kpd anda. Ramai juga yang dapat. Tahniah :)

    ReplyDelete
  67. Shera samalah. Sy pn risau nak serve notice 3 bln ni. So at least kalau tau bila kne lapor diri (walau formal letter) tak kuar lagi tapi boleh la plan nak tender bila. Sebab 3 bulan lamaaaaa...

    Penempatan tu pegawai JPA ada bagitau tak mungkin dekat mana?

    ReplyDelete
  68. btol kate miss farah tu, at least kalo kite semua dh tau tarikh lapor diri tu bile, so kite pon blh plan nk resign n setelkan hal lain2.. sy pon riso nie .. tp sy dh gtau kt bos yg sy dh dpt offer govt cumer belum dpt surat jer lagi. bkn ape nanti senang bos sy nk prepare awal2 utk cari org mengisi jwtn sy kemudian. kalo sape2 tau bile tarikhlapor diri, share kt sini ye. time kasih!!

    ReplyDelete
  69. salam,
    lia, same la kite. Ingatkan kluar result ari ni, tp dah x de result kt situ.
    so x taw berjaya k gagal. huhu
    td ad try gune yg sms tu, tp x de reply la pulak. cik lia ade call spa k?

    ReplyDelete
  70. Assalam.. Alhamdulillah sy pon dpt.. Just sy nk tny mcm mne ade certain yg dpt ni thu die simpanan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah! Dia beritahu saya dikategorikan sebagai calon simpanan...hehe saya kena tunggu jelar kalau ada rezeki.

      Kata suami jpa dah ada perancangan termasuklah untuk calon simpanan walaupun lambat lagi hee..

      Ini interview saya yang kedua di SPA setelah gagal yg ptd tahun 2012 untuk cubaan kali pertama. Sekarang ptd baru posting mcm kwn sy..

      Delete
    2. Maksudnye mase awk check dkt website spa tu ada tulis awak calon simpanan..?

      Delete
    3. Ohh yeke.. Sbb sy curious mcm mne dpt thu calon simpanan..hehe :) sy duk pk lame da yg sy calon simpanan or x, tu je..huhu

      Delete
  71. Miss farah: sy x tanye plak pasal penempatan tu...sbb diorg blum meeting kn..nnt tnye lebih2 tkut diorg stress plak..heheh..papehal cube contact number JPA ni... 03 8885 4907 /4974...

    ReplyDelete
  72. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  73. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  74. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  75. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  76. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  77. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  78. Assalam..sy dh dpt emel 1hb 7 lapor diri..insyaAllah.. Tp utk masa dn tmpat kna tgu surat.. Syukur alhamdulillah.. :)

    ReplyDelete
  79. siapa yang dah dpt email terbaru dari SPA. tarikh dijangka lapor diri pada 1/7 (selasa). tapi penempatan belum diberitahu. x berani nak resign dulu takut kena hantar jauh2. hopefully dapat kat putrajaya..kalau seremban pun masih boleh gigihkan lagi..huhu

    ReplyDelete
  80. 1/7???cptnye...huhuhu..so far xdpt ape2 email lg...

    ReplyDelete
  81. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  82. Salam semua..alhamdulillah.sy pn berjaya..email drpd jpa sy bru trima smlm brkenaan tarikh lapor diri.sila check email anda.tq empunya blog

    ReplyDelete
  83. Salam semua..jpa ada hantar email berkenaan tarikh lapor diri.baru terima email smlm.mohon check email anda.tq empunya blog

    ReplyDelete
  84. Salam semua ..
    sy pun dapat email tue
    tarikh lapor diri 1hb 7
    tp pegawai tue ckp kena tgu surat dulu sy pun x berani nak hantar surat..
    utk jawatan nie mmg x akan diserap
    tp x taula kan rezeki masing2
    tp kalau sesiapa rasa dia dh ok kerja kat tempt skang better stay je
    sbb nie jawatan kontrak
    jgn pkr akan ditetapkan
    sbb ramai jawatn govt yg kontrak
    4 n 5 tahun kontrak pun ada
    sapa yg terima fkr dulu la
    sbb ada member yg kontrak dulu pun dh resign 4 tahun kerja n tau future x akan diserap
    tp mcm sy ckp rezeki masing2

    ReplyDelete
  85. saya check email pun ada..tp dia sruh tggu surat tawaran pun mll email gak kalu xsalah..dan kalau xsalah saya,ramai sgt org yg berjaya temuduga kali ni..300org kut sbb ramai sgt tgk dkt email tu..saya pun berdoa dpt penempatan dekat saja.. in shaa Allah..

    ReplyDelete
  86. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  87. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  88. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  89. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  90. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  91. Salam semua,

    bg pihak admin group whatsapp, saya mohon sesiapa yang tinggalkan nombor untuk join group supaya tinggalkan sekali nama ok. senang kita nak berkenalan nanti :)

    thanks!

    ReplyDelete
  92. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  93. salam.. sy nk tanya ade sesiape yg dah terima surat tawaran tak?

    ReplyDelete
  94. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  95. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  96. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  97. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  98. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  99. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  100. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  101. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  102. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  103. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  104. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  105. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  106. salam semua,
    1st of all saya ucapkan tahniah kpd semua yg berjaya. sy br jumpa page ni. sy nk minta pendapat kwn2 yg dah start kerja ni..cm mana tgs? ok x?penempatan kebanyakkan nyer di mana?

    ReplyDelete
  107. assalam..

    saya interview utk jawatan lain...(j41)

    kalau website, sms sume tak dapat tahu result, kita kena call ke? hehe.. result interview tak dapat lagi sejak 6/7/2015.. lama dah tunggu... hehehe

    ReplyDelete