Menyelamatkan Alam Sekitar


Bismillah

Kampus lama saya ni nampaknya dah berjaya mengaplikasikan zon bebas polisterin sepenuhnya. Seingat saya, program ini masih dalam fasa permulaan sewaktu saya dalam tahun akhir.

Tadi masa beli makanan, memang tak ada langsung bekas makanan polisterin tu dah. Dalam masa yang sama, saya tabik KK12 sebab harga makanan masih boleh dikatakn murah. Isk~ Rindu pula pada zaman belajar dan masa menginap di KK12 ni.
Bekas makanan baru :)
Kalau tak silap, penggunaan bekas ini juga mengenakan caj tambahan sebanyak 20 sen sebagai galakan untuk pelajar membawa bekas sendiri untuk membeli makanan bungkus.
Perkara ni pun memang sudah dimulakan sejak saya berada dalam tahun akhir, tapi masih belum menyeluruh.

Kampus baru saya masih belum mengaplikasikannya secara 100%. Kalau ada, saya akan sokong. :)

Tahniah, kampus lama!
Dhiya

No comments