1 Ramadhan: Salam Hujung Minggu


Bismillah

Ahad.
Hari Ahad!
Dan hari ini adalah hari pertama bulan Ramadhan. Alhamdulillah!
Ahad adalah hari untuk malas~!

Masa zaman belajar dulu, Ahad saya memang di bilik saja. Kawan-kawan kata saya ni membosankan. Hahah! Tapi itulah, saya senang berada di bilik, mellayari internet atau bermalas-malasan atas katil sambil membaca buku.

Apabila datang zaman berkerjaya, saya mula memilih untuk menghargai diri sendiri untuk menikmati persekitaran. Selalunya saya akan memilih untuk bersantai di pusat-pusat rekreasi seperti air terjun dan pantai sambil berehat dengan rakan-rakan. Membeli belah tu agak jarang. Tapi kalau sekali ke pusat membeli belah, memang saya akan beli sesuatu.

Sekarang, hujung minggu saya kembali bersendirian. Saya gembira begitu. Bukan kerana tak ada kawan atau apa. Kadang-kadang kalau ada event yang menarik macam pesta buku, pesta bunga macam di Putrajaya tu ke...saya akan cuba pergi untuk dapatkan exposure, pengalaman dan ambil angin luar. Bukan untuk socialize sangat.

Enjoy and appreciate our weekend to the max especially for those who have families. They are more precious than others.

Tak dilupakan, selamat menyambut bulan Ramadhan! Mari gandakan ibadah :)

Salam sayang,
Dhiya

No comments