26 November 2011


Saya sampai di rumah jam 9.30 malam semalam. Huh, memang penat. Tepat jam 5 petang saja, saya dah tak toleh ke kiri dan kanan lagi. Mesti clocked out cepat dan pulang!

***********************
Satu
Pagi ini saya perlu cepat-cepat ke majlis itu. Antara minat dan tanggungjawab, saya selesa menyatakan ia sebagai minat. Bukanlah untuk menang sangat. Tapi hanya untuk mencabar diri sendiri. Terima kasih abah yang sudi temankan Dhiya ke sana. Huuu!
Dipendekkan cerita, saya telah memenangi tempat kedua. Saya tahu abah sedikit kecewa kerana tahun lepas saya menjadi johan. Tapi nak buat macamana. Kalau dah bukan namanya rezeki, buat macamana pun tetap bukan jadi milik saya.
Lagipun kalau jadi johan lagi, saya pasti akan susah hati untuk mengatur cuti untuk ke peringkat seterusnya. Maklumlah, sekarang sudah banyak yang berbeza. Komitmen kerja perlu dipelihara juga. Maka saya redha atas apa yang Dia berikan hari ini. Memang dah terlihat akan hikmahnya kenapa saya tidak menang~

Dua
Saya ke hospital untuk melawat emak Ani yang katanya jatuh ketika membuat kerja-kerja di rumahnya pagi tadi. Tapi kami akhirnya hanya berselisih di jalanan. Tak sempat melawat pun sebab mak Ani dibenarkan balik selepas pemeriksaan. Alhamdulillah tak ada apa yang serius cuma mungkin terkejut...

Tiga
Petangnya, saya hanya berehat di rumah. Sekali sekala memanjakan diri sedemikian rupa tak salah, kan? Tolak ke tepi semua hal kerja yang memberatkan fikiran. Hari ini hari untuk berehat!

Empat
Di sebelah malam, saya dan akak 'menggila' dengan komputer barunya. Hu. Nasiblah. Laptop saya sudah tidak mampu untuk kerja-kerja berat. Jadi apa salahnya kita gasak yang muda belia tu sementara masih mampu...
Malam minggu beginilah. Abah sibuk dengan marhaban sempena kenduri pengantin yang sangat banyak sekarang ni. Balik nanti, kami akan menonton tv bersama. Itulah masa untuk kami bersua.

**********************************
Keluarga kecil, tak sesenang mana...Tapi saya gembira dan bahagia. Bukan wang ringgit yang menjadi keutamaan, sebaliknya nilai tanggungjawab yang menjadi perhitungan. Tak guna wang ringgit dan harta melimpah ruah tapi tanggungjawab antara satu sama lain terabai.

Saya sayang keluarga saya.

No comments