1 Muharram 1433


Allahurabbi...

Lorongkan hambaMu ini ke daerah yang paling diberkati. Bukakan hijab yang menutup aku dari kasihMu.

Dekatkan aku dengan rezeki dan kebaikan. Jauhkan aku dari sifat menzalimi diri sendiri apatah lagi orang lain.

Jadikan aku anak yang baik, soleh dan berilmu. Berkati ayah ibuku yang mengasuh mendidik tanpa jemu.

Temukan aku jodoh yang punya iman. Sungguh kalau dia tidak sempurna, maka sempurnakanlah imannya. Jika sempit rezeki dan peluangnya, maka cukupkanlah baginya dan bagi kami berdua.

Allah, atas namaMu...Aku ingin berubah. Menjadi seorang yang lebih baik daripada hari semalam untuk yang lebih baik daripada hari ini. Semoga aku dan seluruh Muslim di bawah taklukanMu tidak tergolong dalam kumpulan yang rugi.

Selamat tinggal Tahun 1432. Semoga Tahun 1433 memberi sejuta rahmat. Amin.

p/s: Mula berfikir tentang isu yang satu itu.

No comments