20.11.2011


Kebetulan tarikh ini jatuh pada hari Ahad yang sangat indah. Saya bangun pada pukul 6.30 untuk menunaikan solat Subuh. Apabila pintu balkoni dikuak, terasa tenang sekali. Pasti seluruh warga kota masih enak diulit mimpi. Ada rintik renyai di luar. Memang indah sekali!

Dari semalam lagi saya berhajat memandu ke Tasik Titiwangsa untuk 'tazkirah' pagi di sana. Tapi entahlah, penyakit lama ini memang susah untuk dibuang. Walaupun laluan jalanraya pasti tidak sesak, perasaan takut masih menebal dalam diri. Itu kelemahan yang masih gagal untuk saya atasi. Allah!
Sama juga pagi ini, akhirnya selepas solat Subuh saya hanya terpaku di depan laptop yang baru sihat sambil membaca akhbar dalam talian. Kalau Elis atau Yan tahu, mesti saya akan diketawakan. Semangat bukan main, tapi tak sampai juga hajatnya untuk memandu sendiri. Entah apa gunanya Baby-K di bawah tu. (TT)

Lebih kurang pukul 7.30, saya bersiap-siap untuk bersarapan. Memandangkan saya bujang, lebih selesa membeli daripada memasak. Lagipun isu dapur di rumah ini adalah satu isu yang agak berat. Jadi saya tak mahu bebankan diri saya. Nak tahu ke mana saya mencari sesuap makanan? Ha. Saya memandu sendiri ke Kampus Kota Mega yang agak mencabar juga jalannya. (Eh, boleh pula kamu memandu, Dhiya~) Ejeklah, ejeklah. Saya tak kisah sebab kalau dah lapar, saya sanggup berbuat apa saja! Hihihi!

Setelah pulang, semua aktiviti saya hanyalah di rumah. Di saat orang lain keluar entah ke mana, saya selesa bersendirian di rumah. Cukuplah lima hari bekerja adalah hari yang sangat sibuk. Sekurang-kurangnya Sabtu dan Ahad saya tak ada yang mengganggu.

Semua baju yang hendak dipakai untuk kerja sudah siap digosok. Memang puas. Nanti tak perlu ribut-ribut di pagi hari. Boleh lepak-lepak sambil menulis blog (kut).

Petangnya saya puas membaca semua bentuk bahan bacaan di bilik ini. Hobi yang satu ini hanya terpakai di hujung minggu. Di hari lain, jangan haraplah. Sambil di luar hujan rintik-rintik, akhirnya saya terlelap juga. He. Ok lah tu. Berhibernat macam beruang kutub!

Malam ini ada yang istimewa. Tak sabar menunggu. Cepatlah, cepatlah! Walaupun esok adalah hari yang paling tak seronok (kerana hari bekerja), tapi sekurang-kurangnya malam ini saya mahukan yang lain dari yang lain. Apakah ia? Rahsia.

Jom bersiap-siap untuk solat Maghrib. Tak mahu lewat walau sesaat. Allah, mudahkan urusan kami!

p/s: Senyum leret-leret~ Oh ya, tahniah untuk yang melangsungkan perkahwinan pada hari ini.

No comments