Terkini


Bismillah...

Alhamdulillah

22 Ogos, Khamis

Saya bergerak  seawal 8 pagi dari rumah. Temuduga PTD pukul 2 petang. Jadi sempat sahaja. Tak perlu berkejaran pun.
Sepanjang perjalanan, macam biasalah...Cakap seorang diri, menyanyi sendiri, berlatih soalan temuduga sendiri dan macam-macam lagi sendirian. Hahaha. Itulah nasib gadis single and independent macam saya ni~
Mengantuk tak usah cakap la. Tapi kalau dilayan sangat, memang la mengada. Tapi sampai di Hentian Sebelah Gombak, saya berhenti juga. Hajatnya nak lelapkan mata, tapi saya tak berani pula. Iyalah...Sudahlah memandu seorang, kalau terlelap dalam kereta memang orang boleh nampak. Bahaya.
Selepas berehat sekejap, saya terus ke Masjid Negara untuk bersiap-siap. Masa tu dah pukul 12 tengahari kalau tak silap. Jadi memang sedang elok untuk bersiap.
Untuk pengetahuan, saya memang dah biasa menyinggah di Masjid Negara tu. Tempatnya pun dekat dengan pusat temuduga. Kemudahan yang disediakan juga cukup- Tandas, bilik mandi, ruang solat tu memang dah pasti. :) Alhamdulillah...Sangat memudahkan!

23 Ogos, Jumaat

Saya ke kampus untuk urusan yang pelbagai. Saya pun dah ceritakan di entri yang lepas kan. 
Semuanya tentang urusan penangguhan pengajian saya.

Borang Hijau- checked
Surat tawaran MyBrain15- checked
Urusan di PPS- checked
Urusan di Pejabat Bendahari- checked

Nampak je empat urusan. Ini pun dah diminta datang semula hari Isnin. Gayanya macam ada 10 urusan. Tapi saya memang tak boleh tunggu lama sebab tak ada kemudahan tempat tinggal. Empat urusan ini pun secara rasionalnya memang boleh je siap dalam satu hari, walaupun rehat Solat Jumaat agak lama. Tapi dah namanya mereka-mereka ini banyak kerenah...Memang ada juga sikit hilang sabar~

Tapi Alhamdulillah.
Allah yang mudahkan urusan saya. Kalau tak kerana izinNya, saya tak boleh sudahkan semua tu dalam tempoh sehari.

24 Ogos, Sabtu
Pagi-pagi lagi, saya sudah bersiap untuk ke PUSRAWI. Urusan yang hampir sama seperti sebelumnya. 
Terima kasih Elis yang sudi bangun tidur dan bersiap seawal 6.30 pagi walaupun PPKE hanya dibuka pada pukul 8.30 pagi. 
Alhamdulillah, dapat giliran ketiga dan berjaya sudahkan semua prosedur pada pukul 10.30 pagi. Sebab tu saya sangat suka PUSRAWI. Cepat, mesra dan penuh integriti. Doktor lelaki yang sangat handsome berkaliber lagi baik dan tak banyak pegang sana sini. Muahaha~

Elis bawa saya makan di Cheras- Tempat kegemaran saya untuk makan tengahari pada hujung minggu. Katanya nak meraikan saya kerana ini mungkin kali terakhir saya dapat makan di sini sebelum ke Korea. Mengada sangat~ (dalam hati sayu, haru, sedih, hiba!)
Anyway, terima kasih banyak!

Oh ye, lupa nak cakap...
Saya 'terpaksa' balik pada petangnya, sebab Fa (rakan yang saya tumpang rumahnya tu) pulang dan bermalam di rumah kakaknya. Dalam erti kata lain, saya tak ada tempat bermalam.
Jadi selepas berbincang dengan Elis, persetujuan itu dicapai dan beliau pun dah setuju untuk tolong saya serahkan dokumen-dokumen berkenaan dengan urusan kursus saya ke Korea tu. Memang rancangan asal saya nak ke sana sendiri Isnin nanti. Tapi itulah namanya perancangan Tuhan lebih sempurna.
Tak apalah...Sekali lagi, terima kasih Elis.

Atas keputusan itu, saya sempat melelapkan diri sekejap sebelum memandu pulang.

Dalam pukul 4 petang, saya bertolak pulang. Sampai di Bentong, hujan lebat sedikit mengganggu pemanduan saya. Jadi lama jugalah saya tersadai di Petronas Bentong menunggu hujan reda. Lebih kurang setengah jam, saya meneruskan perjalanan dan memberanikan diri untuk melalui jalan KL-Kuantan lama melalui Karak walaupun hari dah makin petang membawa ke malam. Saya memang tak boleh memandu di LPT. Bosan!

Pukul 8 malam, saya parking depan rumah abah dengan penuh bergaya, walau dalam hati hanya Allah yang tahu seribu satu perasaan saya.
Masuk ke rumah, hanya sempat mandi dan tak sempat makan malam- Saya terus tertidur kepenatan. Sedihnyaaaa~

25 Ogos, Ahad

Rasa tenang walaupun ada sisi gelodak jiwa lain yang sedang saya lalui. Tapi sekurang-kurangnya saya sudah selesaikan banyak perkara penting dalam beberapa hari lepas. 
Temuduga dah lepas, surat pengesahan yang perlu tandangan orang-orang penting fakulti pun dah selesai. Cuma tinggal beberapa surat yang boleh saya siapkan dari rumah dah email dan poskan sahaja.

Mungkin saya dah boleh mula baca buku ni untuk lebih faham dan belajar untuk menghargai si dia... :) (random statement)
Dah berapa lama beli, tapi tak ada peluang nak baca. Dan sekaranglah masanyaaaa!
Untuk yang mengikuti perkembangan bunga tisu saya: Nah...
Kasi zoom sikit. Organza warna biru ni untuk bunga tisu saya yang berwarna biru tu. Sekarang dalam proses siapkan semua raw material dulu. Nak jadikan pokok bunga telur tu, lagi dua bulan nak menikah pun boleh lagi. Eh~!
Insya Allah esok akan menjadi Isnin yang biasa bagi saya. Cuma adalah sedikit-sedikit urusan yang perlu diselesaikan.

Ah...Rasa macam dah panjang. Rehat dulu, jom. Esok tulis lagi :)

Salam sayang,
Dhiya

2 comments

  1. haritu dok fikir nak buat bunga tisu gak. tp fikir nak simpan mana.. tgok cara dhiya.. terus dpt idea. thanks dear..

    buku Mens from mars tu kite da baca..ehehe

    ReplyDelete
  2. I was sooo in love doing this now. Mmg sengaja tak jadikan pokok lagi, sebab susah nak simpan. Sebab tu buat camtu dulu. Kalau kembangkan siap2 pun boleh. Kena susun comel2 dalam kotak, tak boleh tekan.
    Good luck ye

    Tq

    ReplyDelete