Selamat Hari Raya :)


Bismillah
Alhamdulillah
4 Syawal 1434H 

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Adilfitri kepada semua Muslimin dan Muslimat yang mengenali saya.
Semoga kalian bergembira bersama sanak saudara tanpa melupakan kewajipan kepadaNya.

Jujur, Syawal kali ini adalah yang paling kelabu dalam hidup saya.
Saya hanya berpeluang ke rumah Dayah pada hari raya pertama. Selebihnya saya hanya bermain dengan perasaan malah lebih teruk langsung tidak berminat untuk bertemu orang.

Tetamu yang hadir di ruang tamu, saya rela memilih untuk memencilkan diri di dapur.

Banyak sebab mengapa saya jadi begitu. Banyak sangat.

Bukan saya tidak dengar tetamu yang bertanya di mana saya. Tapi saya keraskan hati untuk tidak tunjuk muka. 

Seperti yang saya katakan tadi, banyak sebab mengapa saya memilih jalan itu.

Memang saya salah. Tapi saya yakin tak ada seorang pun yang akan faham perasaan dan letak duduk situasi saya sekarang.

'Ala kulli hal, bergembiralah dengan penuh kesederhanaan. :)

Salam Syawal,
Dhiya

No comments