@Kampus


Menguruskan urusan yang macam-macam.

Lagi pula kerenah yang berbagai-bagai.

Nak dapatkan tandatangan dan cop yang secubit tu pun tak boleh nak selesaikan hari ni. Ini pun dah kira cukup baik datang awal pagi. Masih, disuruhnya datang minggu depan - Isnin.
Alasannya pergawai bercuti...Perlu tunggu beberapa hari sebab dalam fail banyak borang lain juga yang perlu ditandatangani.

Kenapa mesti banyak KERENAH?

Adakah benar, kakitangan kerajaan banyak cuti dan mengabaikan tugas?

Ok, tak mahu bincang panjang. Saya sendiri pun baru lepas temuduga PTD. Kalau Tuhan nak balas, dia juga boleh uji kita dalam bentuk nikmat. Kan?

Sekarang tengah bertapa di bilik sejuk sementara menunggu pejabat dibuka semula selepas solat Jumaat nanti. Surat saya katanya akan siap petang.
Maka tunggulah...tunggu dengan penuh sabar.
Tak bawa laptop. Makanya gigihlah saya dalam bilik siswazah yang sejuk ini menulis blog guna tab sahaja. Haih!
Sempat menziarahi Pejabat Bendahari untuk urusan yuran, biasiswa dan penangguhan semester depan.
Haih...Orang pandang pelajar yang tangguh pengajian ni semua dengan pandangan hina bina dan negatif sahaja.
Sedang saya tangguh pengajian atas sebab yang sangat relevan, masih dianggap semudah itu untuk putus asa dan tangguh pengajian. Hew~

Saya akan merindui KTHO blok pelajar master, bilik siswazah yang sejuk lagi kondusif untuk berehat, cafe Zaaba dan semuanyalah!
Jumpa nanti tahun hadapan, sebaik saya kembali ke Malaysia.

Update sebelah petang:
Dalam pukul 3.30 petang, saya kembali ke pejabat berkenaan.
Tapi kerani yang janji nak telefon saya untuk bagitahu samada surat saya siap atau tidak- dia pun ada mesyuarat dari pukul 3ptg sampai 5ptg. Jadi agak-agak janji yang dia tabur tu tumbuh jadi pokok atau lalang?

Mujur saya ni efisyen (gila masuk bakul angkat sendiri). Saya sendiri yang fight dan akhirnya dibenarkan jumpa Dr. Fuad sendiri. Beliau telah selamat menandatangani surat saya kurang dari tempoh 10 minit.

Ok fine. Saya memang independent dan tak suka orang banyak kerenah.

Gigih menaip hanya guna tab
Di bilik Siswazah,
Dhiya

No comments