Patut ke Tidak?


Manusia ni memang macam-macam...

Teknologi telah menjadikan kita dangkal dan tidak lagi peka akan nilai.
Terus terang saya katakan- Sebaik menerima email ini, saya terus padam sebab sakit hati dengan SHR and MZB tu.

Kalau begitulah cara nak mengucapkan selamat kepada orang lain, saya rela untuk tidak menerimanya sebab tak ada nilai, makna dan perasaan langsung.
Walaupun maknanya difahami, tapi apa nilai emosi antara pengirim dan penerima? 
Ikhlaskah pengirim?
Gembirakah penerima?

Selaku penerima, sahlah jawapan saya TIDAK.

Saya tak perlukan ucapan sebegini. Sangat!

Kata orang, ingatan atau ucapan yang ikhlas akan menjadi doa.
Tapi ini apa?
Kalau setakat syarat berbasa-basi saja,  maaf.
Saya Muslim peduli agama.
Saya Melayu peduli budi bahasa.

Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin


Maaf cakap,
Dhiya Dahlia

No comments