MAS Hangar, KLIA


Bismillah...

Ini seputar jejak saya ke sana sekitar September yang lalu. Tempat ini memang tempat larangan mengambil gambar kerana ia seperti balik tabir kepada pengoperasian syarikat penerbangan terbesar negara ini. Tapi atas tiket seorang jurutera, kami dibenarkan mengambil gambar asalkan tidak keterlaluan.
Dan secara ekslusif, saya kongsikan dalam Dari Diri Dhiya, kerana Dhiya antara orang terpilih dan bernasib baik untuk merasai pengalaman ini!

Kami yang hadir.
Tiada dalam gambar: Dhiya
Technical Talk
Tolong abaikan latar belakang. Nak pergi ke tempat ni, memang tak boleh pakai baju kurung.
Siapa nak? Pasang kat kereta
Tayar kapal terbang. Ada berani~?
Dalam hangar
Bengkal kapal terbang
Kabin kelas pertama. Oho!
Penerangan dari dalam kokpit
The interior design and they really make use of it!
Peserta yang mengambil peluang berada di dalam kokpit
Pemandangan ni takkan ada di tempat lain!
About to leave and say bye!

Selepas program ni, saya terasa yang saya sangat beruntung menjadi rakyat Malaysia. Walaupun tak selalu terbang menggunakan pengangkutan udara ini, tapi sekurang-kurangnya saya tahu Malaysia mempunya kekuatan dan keupayaan yang sama seperti negara lain. Hebat!

Terima kasih kepada Education TD terutamanya Kak Yan yang memberi peluang untuk saya menyertai program ini. Terima kasih juga kepada organizing body dari MAS. Ini memang satu pengalaman yang sukar dilupakan.
Terima kasih!!!

Salam hormat, 
Dhiya 

No comments