Dan Sebagainya


5 Disember 2012
Entri tertunggak lagi~

Apa-apa je lah.

Saya memang tak berminat untuk berada di pejabat untuk dua hari ini. Kebetulan saya memang ada seminar di luar. Memang dan memang malas sangatlah untuk masuk ke pejabat!

Saya betul-betul mahukan masa untuk duduk dan menulis. Saya nak cuti! Saya sedang penat melayan perangai manusia yang macam-macam ni. Sampai satu tahap, mahu saja saya sumbat kasut dalam mulut mereka (garang gile~). Banyak sangat komen itu ini. Saya dah tak tahu apa lagi saya boleh buat untuk puaskan hati mereka. Saya pun manusia biasa, tak semua perkara saya boleh capai ideal condition!

Bila dalam keadaan marah ni, memang semua benda saya nak cakap. :( Rasa nak berhenti kerjalah...Rasa nak melawanlah...Semua rasa ada~
Bos, saya nak cuti. Saya tak mahu jumpa manusia-manusia mengada ni.
Saya nak jumpa keluarga yang menenangkan hati. Keluarga adalah separuh diri saya.

2012 berbaki beberapa kerat hari lagi.
2013 akan menjadi tahun matang saya. Saya akan bersedia untuk bercakap soal nikah kahwin, hati dan perasaan. 2013 adalah tahun perkahwinan.
Memang, sampai pada tahap ini, saya mengaku yang saya perlukan seorang lelaki untuk menjadi pelindung saya. Bohonglah kalau saya terlalu jumud hingga anti lelaki. Saya pun manusia biasa yang Allah berikan rasa cinta. Serius, mak abah dah mula cakap tentang ini pada saya!

Minggu ini saya akan pulang ke kampung. Memanglah ini SSB saya, tapi ada hal keluarga. Nikah kahwin saudara mara, jiran tetangga emak dan abah dan sahabat handai tak boleh saya abaikan.
Kalau tak tunjuk muka, emak abah akan malu. Mungkin orang kata anaknya ini anti sosial.

Biarlah saya berehat di kampung. Dapat tiga atau empat hari pun dah cukup baik. Itu pun telefon saya masih berdering bertanyakan itu ini soal kerja. Satu keputusan dibuat: Saya tak akan pick up panggilan yang berkaitan kerja. Saya sedang bercuti kot! (Padan muka)

Seronoknya dapat berkongsi cerita dalam DDD. Rasa nak berhenti kerja dan jadi blogger sepenuh masa. Hm!

Salam sayang,
Dhiya

No comments