Selamat Pengantin Baru!


Selamat Pengantin Baru, Syafiq dan Zatul!
kredit: Facebook ZI. Terima kasih.
********************
Ahad, 4 Disember 2011

Kami bertolak dari Kuala Lumpur seawal jam 10 pagi. Punyalah gelojoh tak sabar nak jumpa pengantin kan~
Yang sebenarnya kami ada dua jemputan yang perlu dihadiri. Selesai di majlis pertama pun dah hampir jam 1 lebih. Maka memang sedang elok sahaja kami ke majlis Syafiq dan Zatul di Banting.

Sebaik tiba, kami terus berjumpa dengan pengantin. Sayalah orang yang paling emosi melihat kawan-kawan (terutamanya mereka berdua ini) 'pergi' tanpa menoleh ke belakang lagi. Tahniah sekali lagi Syafiq dan Zatul. Semoga Allah memelihara kalian berdua hingga ke akhirnya.
Syafiq sempat berkata kepada saya:
"Dhiya, lepas ni aku doakan kau pula menyusul ye...Semoga dilembutkan hati orang sekeliling dan dimudahkan urusan yang satu ni."
Amin Ya Allah. Terima kasih, Syafiq!

Untuk makluman, Syafiq adalah rakan sepengajian saya ketika di universiti dahulu. Memandangkan kursus itu tak punya ramai rakan Melayu, jadi kami yang hanya beberapa 'kerat' ni memang rapat. Belajar tu memang dah pasti bersama, kadang-kadang makan bersama,
jawab kuiz dan ujian pun berjemaah. (kantoi dah...)
Alhamdulillah berjaya di hari konvokesyen pun bersama-sama.

Zatul pula merupakan rakan sekolej saya ketika di Kisas dulu. Walaupun kami tak berapa kenal antara satu sama lain sangat ketika itu, tapi siapa sangka pernikahan mereka berdua telah membuatkan saya dan Zatul menjadi sahabat. Sungguh, aturan Tuhan tiada siapa yang tahu melainkan Dia!

Kami tak sempat sangat berbual panjang dengan pengantin. Mereka berdua sungguh sibuk melayan tetamu yang hadir. Mungkin satu masa nanti kita dapat makan dan berbual bersama, boleh Syafiq dan Zatul? (^^)

'Ala kulli hal, saya sangat gembira dan terharu dengan pernikahan sahabat saya ini. Tak mampu rasanya diekspressikan dengan hadiah yang besar dan mahal, cuma doa yang ikhlas setulus hati dipanjatkan agar rumahtangga mereka bahagia dan dipayungi kasih sayang Allah.

Selesai ke majlis mereka, kami ada 'majlis' untuk menganugerahkan diri dengan sedikit kerehatan. Terima kasih Allah, terima kasih buat yang sudi melayan kerenah saya. Nah- Pantai Morib, Banting.

Seumur hidup, inilah kali pertama saya ke sini. Terima kasih. Semoga ada hikmah dan pengajaran daripada perjalanan kita kali ini.

p/s: (^^)

No comments