Kalau Aku Tak Cinta


Kalau aku tak cinta
Kau aku tak tunggu begini lama
Terus terusan manjadi rahsia

Hati yang sabar
Terus berdoa penuh getar
Semoga Dia Sang Maha Mendengar
Penuh sudi membelai hati
Dengan memberi cinta dipatri
Utuh dan teguh tak berbelah bahagi

Kalau aku tak cinta
Kau bukan yang aku damba
Siang dan malam diiring doa
Tak pernah kenal erti kecewa

Mengharap ruang dan jalan mudah
Menanti masa tak kunjung sudah
Penuh sabar segunung tabah

Kalau aku tak cinta
Kau bukan untuk aku coretkan
Malah tak bermakna tanpa nilaian
Atau itu bukan namanya perasaan

Hanya kerana ini
Kau ikhlas terabadi
Lillah kerana Illahi

Semoga sampai detik itu
Aku akan jadi milikmu
Tapi bila aku tak tahu
Sampai nanti kita ketemu...

Ditulis secara rawak. Sebagai cermin atas apa yang bermain di fikiran saya sekarang. Semoga ada yang terbaik, untuk jadi yang terbaik. Amin

p/s: Bersemangat untuk terus menulis!

No comments