Jumaat!


Assalamualaikum.

Masih dalam demam yang tak kebah-kebah. Tak pernah rasanya saya sakit begitu lama. Sungguh ujian Tuhan yang satu ini sangat menguji kekuatan saya di saat komitmen tugas yang terlalu banyak dan memberat.

Tadi saya terlalu lemah di pejabat. Dalam masa yang sama saya terpaksa mengejar due date untuk satu lagi bengkel yang akan diadakan minggu hadapan. Panggilan bertali arus bertanyakan itu ini perihal bengkel tersebut. Nak marah pun ada juga. Bengkel itu sudah hampir dua bulan diiklankan, tetapi kenapa mereka masih memilih detik-detik akhir untuk bertindak. Saya menangis!

Saya akhirnya kalah dengan diri sendiri. Melepeklah saya di meja kerja tanpa mampu berbuat banyak benda. Tak pernah saya buat begitu sejak bekerja di sini. Tapi apa boleh buat. Saya memang hilang tenaga.

Saya betul-betul susah hati. Lewat kebelakangan ini hidung saya kerap berdarah. Betul, saya memang agak culas untuk ke klinik. Dengar perkataan seangkatan dengannya pun saya memang hilang selera makan. Saya bercadang untuk bercuti barang sehari dua. Mungkin kesibukan itu yang menyebabkan saya tertekan dan tidak seimbang kondisi fisiologi badan. Saya mungkin perlukan rehat.

Banyak betul idea untuk menulis sekarang ni. Tapi rasanya perlu ditangguhkan dulu atas sebab kesihatan. Saya sangat perlukan masa sendiri untuk berehat. Malah saya sudah lama hilang ruang untuk menangis sendiri. Sejak menjadi survivor di Kota Mega, saya jarang sekali memanjakan diri. Saya sangat rindukan emak dan abah serta suasana kampung yang damai. Sangat...Sangat rindu!

Kalau boleh, saya mahu pulang dalam masa terdekat. Semoga ada cuti lama untuk saya berehat di rumah seperti dulu-dulu. Saya sangat rindukan kampung halaman!

p/s: Rehat...

No comments