Mudahnya


Terasa perjalanan hadup saya hari ini seperti air sungai yang melaju. Mudah.

Alhamdulillah.

Di saat perjalanan saya di ambang kesukaran, saya pasti akan bersedih dan merungut. Tetapi di saat saya diberi kegembiraan, dalam tak sedar hati menjerit riang dan memuji-muji kebaikan Tuhan.
Sungguh saya seorang yang belum cukup bersyukur dengan segala pemberianNya!

Sangat banyak kejutan dan kegembiraan hari ini. Terasa benar Allah mudahkan urusan saya. Cuma...Saya yang masih tidak memudahkan diri sendiri ke arahNya.
Ya, saya insan yang lemah. Masih terpalit dengan salah dan silap yang apabila diperbetulkan, saya pasti akan kembali melakukannya lagi. Saya cuai, saya leka!

Saya benar-benar berharap agar jalan juang ini dimudahkan lorongnya. Apa yang berlaku hari ini adalah satu keinsafan yang harus disantuni akan hikmahnya. Semoga tekad dan azam pejuang kerdil seperti kami ini dibantu olehNya. Amin.

p/s: Esok akan ada mesyuarat sehingga 10 malam. Ehem. Semoga terus bersabar, Dhiya!

2 comments