Harapan


Saya sedang mengimpikan sebuah percutian yang merehatkan. Dua minggu berturut-turut mengerah tenaga tanpa rehat untuk lima hari bengkel sungguh membuatkan saya kelelahan.

Destinasi harapan pertama

Dengan cuti pendek sehari dua yang ada, saya berhajat benar untuk mencuri peluang ke destinasi-destinasi rehat sekitar Kuala Lumpur atau berhampiran dengannya.
Dua minggu lepas kami berpeluang ke Pantai Morib. Ya Allah, memang menyeronokkan. Tapi kalau tak kerana walimah Syafiq, kami mungkin tak akan sampai ke sana.
Idea untuk ke Tanah Tinggi Genting mungkin satu cadangan yang baik. Tapi malangnya saya seorang yang gayat. Malah belum ada minat yang menggebu untuk ke sana. Tapi kalau ada rezeki bersama kawan-kawan, saya rasa apa salahnya. Berjalan melihat alam.


Destinasi harapan kedua

Saya teringin menjadi seorang backpacker yang bercuti dari satu destinasi ke destinasi lain. Saya tahu agak sukar untuk melakukannya, malah ada orang yang tidak yakin dengan keinginan saya yang satu ini.
Tapi saya tetap berharap agar saya berpeluang melakukannya suatu hari nanti. Kalau tak mahu guna Elis atau Baby K sekalipun, seronok juga kalau dapat menaiki bas ekspres dari KL ke Utara atau Selatan tanah air. KL- Ipoh- Kuala Kangsar- Taiping- Pulau Pinang- Kuala Kedah- Langkawi: Erm...Bunyi macam seronok je~

Destinasi harapan ketiga

Baru-baru ini salah seorang kawan saya telah berpeluang ke Pulau Pangkor . Ewah-ewah, bukan main bangga lagi dia membawa pulang cerita. Tak dinafikan, saya yakin pulau itu tidak mengecewakan. Suasana sudah pasti cantik dan menenangkan. Dengar ceritanya lagi, banyak aktiviti yang boleh dilakukan. Wah...Saya berdoa agar saya berpeluang ke sana suatu masa nanti. Yang berkenaan, tolong bawa saya ke sana!

Destinasi harapan keempat

Saya pernah ke hutan lipur dan air terjun di sekitar Ulu Yam dan beberapa destinasi lain beberapa tahun yang lalu. Seronok, memang seronok! Masih teringat apabila saya sanggup bangun 4-5 pagi semata-mata untuk menyiapkan juadah untuk berkelah. Walaupun juadah mudah, tapi saya gembira kerana dapat merasakan suasananya. Sejak bekerja, saya tidak lagi berpeluang berbuat demikian. Maka saya sangat berharap agak peluang itu kembali dan saya dapat merasakannya semula.
Ulu Yam dan Hutan Lipur Lentang. (Seingat saya lah...) Ada destinasi lain yang menarik untuk dikongsikan? Boleh bagitahu saya. Hee~

Destinasi harapan kelima

Destinasi cinta.

Eh~

Insya Allah. Semoga ditemukan jodoh yang terbaik untuk saya. Semua orang berhak untuk rasa disayangi dan dicintai. Semoga kasih sayang Allah tidak pernah putus atas hambaNya yang lemah ini. Betul. Ini luahan hati yang boleh dikatakan serius.

p/s: Dok berangan bukan main, siapa yang nak pergi bercuti dengan Dhiya ni???

1 comment

  1. Moga yg ke5 itu diperkenankan......lepas tu boleh bercuti kemana pun :)

    ReplyDelete