Ehem!


Wah. Blog kebiru-biruan ini sudah bertukar warna menjadi kelabu pucat lesu. Seminggu saya tidak menulis gara-gara rutin hidup yang sedikit berubah. Ada pertambahan komitmen yang berkadar silang ( inversely proportional) dengan peruntukan masa.

Ok ok saya tahu ada yang rindu penulisan saya. (Kenapa begitu perasan, Dhiya?) Tapi ketahuilah saya lebih-lebih lagi merindui rakan-rakan pembaca dan minat menulis saya ini. Setiap hari (bekerja), saya hanya akan tiba ke rumah jam 6 petang. Itu pun kalau tak ada kerja yang tertunggak.
Minggu ini sahaja ada beberapa kali yang saya perlu berada lebih lama di pejabat. Makan pun dijamakkan sahaja~

Masa semakin singkatkah?

Tidak. Ia kekal 24 jam sehari sejak dahulu lagi. Bezanya adalah bagaimana kita mengurus masa (baca= mengurus nyawa) kita. Saya akui saya juga bukanlah seorang yang sempurna dari aspek yang satu ini. Justeru marilah kita sama-sama memperbaiki diri kita pada nilai masa.

الوقت كا السيوف في القطع
Masa itu ibarat pedang. Ia boleh memotongmu!

Masih banyak yang saya tak sempat laksanakan. Ibadah pun terasa kurang dan tiris di mana-mana. Aduh! Ya, pengurusan masa saya masih di peringkat saya-budak-baru-belajar. Semoga ada peningkatan seiring dengan usia. Amin.

Setahun berlalu, saya masih gagal untuk menafikan dunia belajar memang yang paling menggembirakan berbanding dunia realiti yang sedang saya hadapi kini. Saya masih menyimpan hasrat untuk menyambung pengajian. Bukan sekarang, tapi nanti. Peluang yang ada sekarang terpaksa dipinggirkan dahulu memandangkan saya ada fokus jangka masa pendek yang perlu diutamakan.
Mohon doa dari semua agar jalan juang saya dimudahkan urusannya. Amin.

Cukup dulu untuk sekarang. Jam berdetik saat demi saat hingga saya tak sedar sudah lewat pagi. Esok mesti bangun awal, saya mahu pulang ke desa!

p/s: Nak tulis panjang-panjang lagi!

4 comments

  1. Insyaallah..semoga dipermudahkan segala urusan.. (^_^)..

    p/s: balik jengka,tlg g pasar mlm kt bandar pusat tu utk aku k..hahaha

    ReplyDelete
  2. tq olin sayang.

    td dah pergi pasar malam tu. memang sangat2 nostalgic la. hehe.

    ReplyDelete
  3. hehehee..pasar mlm feberet tu..hehe..mau nasi kerabu mokcik kt psar mlm tu..hhuhu

    ReplyDelete