Ahad Dhiya


Ahad di kota mega sangat klise. Suasananya sunyi, tenang dan terasa aman. Semuanya dek kerana mind set seluruh warganya berkata bahawa Ahad adalah hari untuk berehat. Saya sendiri pun bermalas-malas di rumah. Huu!

Esok mula kerja!

Sebetulnya saya sangat gementar. Suasana tempat kerja baru, tugas baru, serta rakan sekerja baru semuanya merisaukan. Tapi Insya Allah, semuanya akan baik-baik sahaja. Allah Maha Membantu! Membina motivasi gemilang memang payah. Perlu ada inspirasi dan semangat sebagai pemangkin. Mujurlah doa emak dan abah sentiasa di sisi. Apa pun, saya akan mula bekerja esok!

Misi diteruskan

Masih ingat misi mencari kasut yang saya ceritakan sebelum ini? Hu. Biarlah kasut murah pun. Asal nampak elok dan selesa, saya perlu membelinya. Perlu!

Pencarian diteruskan petangnya hingga ke Jusco kegemaran saya. Nasib badanlah~ Dah tumpang ada di kota mega ni, pastilah seluruh pelosok kota saya jelajah. Terima kasih Elis, Baby-K masih di desa. Kelak Baby-K kembali, kamu pasti akan gembira.

Akhirnya, - Apa yang dicari kedapatan juga. Nautifit saiz saya. Alhamdulillah. Setakat yang dicuba, rasanya selesa. Insya Allah tahan lama walaupun harganya agak tinggi. (Selalunya begitulah). Barang mahal wajarnya ada kualiti. Biarlah melabur sikit. Kata orang, alah membeli, menang memakai~

Malamnya, semua sudah sedia. Tidur perlu lena. Apa yang hadir esok, itulah tugas dan tanggungjawab saya.

Doakan!

p/s: (^^)

No comments