9.10.11


Sembilan Sepuluh Sebelas. Sembilan Oktober, 2011.

Hari ini hari Ahad. Hari malas sedunia. Hari boleh bangun lambat sambil mak dan abah akan bebel panjang-panjang. Hehu!

Walaupun tak banyak aktiviti yang dilakukan, tapi saya gembira dengan orang-orang tersayang. Sakit kepala melayan orang emo dan ego terubat apabila dapat senyum dan ketawa bersama mereka terutamanya adik Biha Babana. Ni yang buat tak nak balik KL nih! (Bos, saya nak tukar ke cawangan Temerloh, ada?) - ok, mengada.

Ahad saya dihabiskan dengan membaca dan meraikan hobi baru saya ini. Maaf saya bukan seorang yang minat menonton tv sangat. Maka saya sikit pun tak heran bilamana akak melanggan Astro yang punya rancangan berderet-deret tu sambil alat kawalan jauh tu jenuh direbut seisi rumah. Sungguh. Saya tak kisah!

Di saat panas-panas begini, saya teringin betul nak makan ais krim. Ada yang nak datang dan bawakan ais krim tak? Tolonglah! Uhu. Terperap di dalam bilik sambil menghabiskan bacaan adalah satu kepuasan dalam hidup saya. Terbaru, saya sudah beli Solusi isu 36. Walaupun lambat seminggu, tapi saya tak kisah. Asal ada bahan, saya akan duduk diam dan tak kacau orang. Cuba kalau tak ada buku: Mesti hidup tak terkawal.

Esok Isnin. Banyak isu yang kena diselesaikan. Selasa saya nak ke bandar dengan Cik Ani. Girls' day out kononnya. Kita tengoklah nanti apa yang out nya~ Hek!

Tepat 10 malam. Hidup kena ada disiplin dan rutin. Dah, pergi tidur!

p/s Penat menangis. Bencilah. Bencilah sepuas hati!

No comments