Sibuk


Ok, dah mula sibuk sekarang ni.

Harinya semakin hampir, tapi tak ada satu pun persiapan besar yang dibuat. Semuanya biasa-biasa saja. Tapi kan, tak dinafikan gemuruh ada, gembira ada, tak kurang juga sedikit dukacita!
Ya, saya akan kembali ke kota mega sebagai seorang yang bersemangat baru!

Banyak isu yang terbincang tadi. Dari hal kerja hinggalah cadangan yang satu itu. Insya Allah stabil semuanya nanti, saya berhajat untuk mencari sedikit zon selesa untuk diri. Itu janji saya.

Tadi saya ada sedikit urusan di bandar. Uh, memandu di dalam hujan lebat sambil membawa dua orang anak kecil sungguh mencabar jiwa. Sekarang saya dapat rasa, betapa sukarnya akak suatu masa dahulu memandu kereta sambil meriba Biha untuk ke pusat jagaan sedang orang lain masih asyik dibalut selimut tebal lupa untuk bangun pagi. Kasihan!
Urusan saya ada kaitan dengan perjuangan keluarga. Sejak dua tahun yang lalu, inilah tugas saya. Inilah yang saya boleh sumbangkan memandangkan saya tak berkemampuan dari segi wang ringgit. Hanya kudrat dan pendapat yang termampu, saya tak akan berhenti berikhtiar. (^^)

Esok dan lusa masih ada banyak perkara yang perlu diisi dengan tanggungjawab dan tugas. Nama je cuti, tapi saya tetap sibuk! Biasalah. Saya kan superlady. Jangan tak tahu, saya sangat rajin. Tapi ada satu tahap yang sukar dielak, seluruh isi dunia ini akan jadi milik saya sambil diulit rasa malas. Hahah! Eh tak. Saya memang rajin. Betul. Tak tipu. Malas tu semua manusia ada. Tapi saya tak malas melampau.

p/s: Dah pukul 10 malam. Selamat malam, Dhiya!

No comments