Jumaat yang Penat


Allah...

Terima kasih Allah kerana menguji saya dengan ujian sebegini. Sekarang saya lebih jelas- Mana kaca, mana permata. Mana teman yang setia, mana seteru khianat yang tak disangka-sangka.

Ujian yang sedikit dan sebentar ini sungguh memberi pengajaran.

Saya tidak pulang awal hari ini. Ada mesyuarat selepas waktu pejabat
yang perlu dihadiri. Lebih 'malang', mesyuarat berkenaan berlanjutan hingga ke jam luar biasa.

Banyak pengalaman yang kembali mengusik hati malam ini. Luruh juga air mata saya mengenangkannya. Tapi apa boleh buat...Hati mesti kuat, Dhiya!

Esok SSB saya. Ada ceramah dari Prof. Brian untuk saya susun aturkan majlisnya. Usai semua itu, saya perlu bawa hati saya sejauh yang mungkin. Hujung minggu saya mesti jauh dari Kota Mega ini. Mesti!

Untuk Nurul, maaf kerana mengganggu kamu dengan SMS yang merunsingkan lewat malam semalam. Maaf!

p/s: Penat!

No comments