Merdeka!Merdeka! Blogger Contest LAZADA!


Bismillah

Ini dia contest dari laman beli belah kegemaran saya iaitu LAZADA, khas untuk blogger!

LAZADA ni memang laman kegemaran saya sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Bukan sikit pengalaman belian saya dengan LAZADA. Setakat hari ini, saya memang selesa dan gembira betul dengan perkhidmatan yang mereka sediakan. Jadi di kesempatan ini, terima kasih saya ucapkan kepada LAZADA kerana membantu meringankan tugas suami saya untuk membawa saya keluar membeli belah (wah ayat tu~)

Jadi atas rasa gembira ni, saya nak lah masuk contest LAZADA sebagai tanda sokongan.

Here're some questions from LAZADA for me:

1. What do you love about being Malaysian?
(Kalau cakap Malayunya: Apa yang awesome sangat jadi rakyat Malaysia?)

Heh. Baru semalam tulis entri pasal "pernah menangis untuk negara tak?" Benda paling indah jadi rakyat Malaysia semestinya kurniaan keamanan dan keharmonian di kalangan rakyatnya tanpa mengira bangsa dan agama. Ini memang unik.
Mana ada kat negara lain- Banyak-banyak bangsa boleh duduk sekali, sekampung, berjiran? Jawapannya kat Malaysia jeeeeee~
Cuba tengok Rohingya sana tu. Mereka bergaduh sebab berbeza agama. Kat Malaysia? Masjid, tokong, gereja boleh dibina dan semua orang tenang menjalankan kehidupan beragama masing-masing.
Titik persamaan kita semua adalah semua agama membawa nilai baik dan tak ada agama yang mengajar kita berbuat jahat. Jadi selagi kita berpegang pada nilai baik agama masing-masing, pastinya negara kita akan terus aman dan harmoni!

Barulah senang nak shopping online di LAZADA~

2. Jenama tempatan kegemaran saya

Sebut pasal shopping online di LAZADA ni saya dah lama intai produk PENSONIC ni sebab ada cita-cita nak lengkapkan dapur dengan produk PENSONIC. Tapi kenapa jenama PENSONIC? Jenama ni dah lama bertapak di Malaysia. Seingat saya, sejak kecil, emak saya banyak juga menggunakan produk PENSONIC sehinggalah hari ni, masih elok dan berjasa.
Pensonic 

3. 2 Produk yang saya suka (dan saya aim untuk beli!)

Macam saya cakap tadi, saya tengah 'bercinta' dengan dua produk ni, maksudnya saya ada hajat untuk memiliki dua produk ini, iaitu:

Pensonic PBM-2001S Bread Maker
Beli di sini

PENSONIC Water Dispenser 7L PWD-700
Beli di sini
Dua produk ni memang pakej lengkap idaman saya dalam misi menjadi WAHM dan memudahkan kerja saya di dapur. Rasanya hidup lengkap sebab boleh buat roti dan bancuh air teh o panas dengan cepat :P

Mari attend kelas buat roti
Mari kumpul duit

Hehhehehe!

Untuk pengetahuan anda, Merdeka! Merdeka! Sale ini akan berlangsung dari 25 Ogos hingga 31 Ogos 2017 di mana anda boleh mendapatkan diskaun hebat sehingga 80%!. Cepat beli apa-apa yang patut dan enjoy!

LAZADA die hard fan,
Dhiya

No comments