Lipstick dan Masalahnya


Hai!

Tahukah anda sejarah lipstick atau gincu? Nah, baca ni: LIPSTICK
Are you tired of your coffee cup getting your lipstick right after you put it on?  Time to make the switch to Lipsense!  https://www.facebook.com/groups/777110825773315/
Menjadi seorang wanita, memang tak sah kalau tak ke bahagian kosmetik terutamanya ke bahagian lipstick/ gincu di farmasi atau pusat membeli belah. Lebih teruk, sejam pun tak cukup sampai kadang-kadang shutter kedai dah ditarik ke bawah. ( Sayalah tu!)

Kalau ditanya keperluan saya terhadap gincu, saya ada beberapa kriteria yang buat gincu tu bagus.

1. Saya lebih suka gincu matte. Nampak lebih 'jujur' dan yakin. Kadang-kadang, berkilat macam matahari menyilau sangat tak membawa apa-apa makna pada penampilan. Nampak macam doll tambah-tambah untuk majlis formal~

2. Saya tak suka gincu yang melekat terutamanya pada bekas minuman. Ini memang fail!

3. Paling penting, saya nak warna yang saya nak. Saya tak akan beli sebarang jenama gincu ala-ala tangkap muat saja. Kalau warna yang saya nak tu tak ada, saya tak akan main sebat beli asal ada.

4. Selain tu, saya perlukan gincu yang senang ditanggalkan bila waktunya. Ya lah, kadang-kadang, nak cuci muka, tapi gincu masih merah.

That's my rants about beauty, lipstick especially. Walaupun saya ni tak lah berapa pandai sangat nak melawa teruk. Hahahaha!

What say you?

Dhiya

No comments