Kasut Baru yang Lebih Ergonomik


Bismillah

Nama pun kasut. Jadi tempatnya memang di bawah.

Rasanya ramai kawan saya yang maklum- Saya memang susah nak dapatkan kasut. Bukan sebab kaki saya terlampau besar atau terlampau kecil, tetapi kerana masalah kontur dan tulang.
Yep, saya masih boleh berjalan dan berlari seperti orang normal, cumanya saya ada masalah dalaman. Jangan ingat saya seorang manusia yang sempurna tau. Semua orang pun ada kelemahan masing-masing, tapi Allah ada anugerahkan kita kelebihan di mana-mana.

Berbalik kepada masalah saya ni, saya pernah ditawarkan rawatan di PPUM semasa saya belajar dahulu, tapi saya menolak sebab masa tu saya dalam tahun akhir dan komitmen sangatlah tinggi. Jadi saya tak mahu tanggung risiko.
Sampailah ke hari ini, saya terpaksa menerima hakikat yang saya susah untuk mendapatkan kasut yang sesuai dengan kaki dan cantik di mata- Dalam masa yang sama.

Baru-baru ni, saya terjumpa kasut ni. Cantik pada mata saya :) Apabila dipakai dan dibawa melangkah pun rasa selesa. Nah apa lagi- Saya teruslah beli! Lagi bagus sebab harganya cuma RM20. Senyum meleretlah saya dapat kasut baru. Kalau boleh masa tu juga nak pakai terus. Hahah!
Kasut murah je, tapi insole dia sangat sedap dan selesa serta 'kena' dengan tapak kaki saya.
Saya berazam sebaik saya kembali bekerja nanti, saya ingin menggunakan konsultansi doktor pakar tentang masalah saya ini. Kalau perlu reconstructive operation pun, saya tidak menolak. Ini bukan sebab nak cantik je, tapi soal keselesaan dan faktor ergonomik tulang saya juga. Insya Allah...
Doakan.
Atau ada di kalangan pembaca saya merupakan doktor, boleh email dan perkenalkan diri anda di diahalida@gmail.com.

Salam sayang,
Dhiya

1 comment

  1. kalau utk kesihatan apa salahnya kan..

    husna singgah dari segmen kak mia..:)

    ReplyDelete