Berakhirnya Minggu Kuliah


Bismillah...

Hari ini, secara rasminya berakhirlah 14 minggu kuliah pengajian. Minggu depan merupakan minggu ulangkaji sebelum bermulanya tiga minggu sesi peperiksaan. This is the most epic magic. Rasa seperti baru semalam pulang ke kampus selepas cuti yang sangat panjang sejak pulang dari Korea. Macam baru beberapa minggu masuk ke kelas dan menghadiri kuliah. Tup-tup, hari ini sudah sampai ke minggu kuliah terakhir. Cepatnya masa berlalu.

Minggu depan juga saya akan memulakan tugas sebagai RA di kampus lama. Alhamdulillah Allah beri saya peluang dan rezeki di situ. Terima kasih kepada Fa yang sudi bantu dan beri kepercayaan dalam segala aspek. Terima kasih juga sebab ajarkan sistem, tunjukkan jalan dan sediakan saya bilik dan workstation.

Sungguhlah...
Aturan Allah memang Maha Tepat. Di saat ruang rezeki saya dikhianati oleh manusia tamak, Dia gantikan dengan peluang ini betul pada masanya. Insya Allah saya juga tidak akan goyang kaki di kampung yang hanya akan membuka ruang umpat keji jiran-jiran emak abah yang melihat saya bercuti panjang.

Aish.
Sedih pun ada sebenanrya. Entah. Macam-macam perasaan. Doakan saya dapat menghadapi minggu ulangkaji ini dengan baik, dapat bekerja dengan baik dan dapat menghadapi peperiksaan dengan tenang dan mendapat keputusan yang cemerlang. Insya Allah. Amin!
Dalam masa yang sama juga saya teruja untuk menghabiskan semester ini dan memulakan semester hadapan yang merupakan semester terakhir saya. Doakan juga- Panjang usia, murah rezeki dan kuat semangat untuk menempuhnya. :)

Allah sedang dan sentiasa merencana sesuatu yang terbaik untuk saya. 

Salam sayang
Dhiya

No comments