“SEGALANYA MUNGKIN BLOG CONTEST”- (Semuanya di sini!!!)


Sedihnyaaaaa

[1] Saya tahu entri ni super lewat. Tapi saya nak kongsi juga.
[2] Maaf penaja. Kalau tak layak pun tak apa. Tapi saya akan tetap tulis.
[3] Saya tahu memang -semuanya di sini-, tapi saya manusia biasa yang hanya merancang.
Rasanya saya ada tulis dalam beberapa entri lepas yang saya memang bersemangat nak ke Wangsa Walk untuk menghadiri Pameran Pengantin Malaysia tu.
Kebetulan hari tu merupakan hari saya mendaftar kolej, jadi saya fikir boleh je nak bergegas sedikit.

Tapi tiga hari sebelum, pihak kolej telefon dan maklumkan kepada saya yang saya tak boleh daftar masuk 16 Februari tu atas sebab-sebab tertentu. Masa tu memang dah kecewa. Uh~ Pameran Pengantin Malaysia di Wangsa Walk, Allah tak izinkan saya datang. :(
Maka di situ berakhirlah perjuangan dan semangat saya yang berkobar-kobar tu. :(

Tapi
Tapi
Tapi
Elis dapat pergi atas inisiatif dia sendiri. Syukurlah. Cuma tak ada gambar selfie sebab dia datang sendiri dan dia ni manusia yang bukan jenis selfie-selfie.
Elis kata memang Pameran Pengantin Malaysia Wangsa Walk ni kena dengan tagline mereka- SEMUANYA DI SINI.
Dia ada berkenan dengan satu design kad jemputan kahwin tu. Tapi katanya sebab dia datang seorang, jadi dia rasa awkward nak duduk dan tanya orang kat booth tu. Kau sungguh buat aku rasa bersalah!
Baju pengantin dan pelamin pun cantik-cantik belaka. Dia kata Ari Wedding Couture punya rekaan memang cantik macam dalam gambar. "Ruginya kamu tak datang, D" <===== Ini sengaja curah minyak tanah kat api kaaaan~
Memang dia kata seronok datang pameran macamtu rupanya. Mungkin dia pun dah sampai seru nak menikah juga~ Iyalah...Selama ni dok datang pameran kerjaya, pameran buku. Tup-tup ada dalam pameran pengantin.

Saya?
Walaupun jasad tak hadir di Wangsa Walk tu, saya mengikuti update Urban Vibe di Facebook dan Instagram mereka.
Jadi gambar-gambar pun saya pinjam dari FB mereka sahajalah. Masa tengok live update ni, rasa down je sebab tak boleh ada kat sana sekali sebagai pengunjung. Mesti ramai yang close deal dengan supplier sebab saya yakin tawaran yang diberikan sangat menarik.
Sebenarnya salah satu matlamat paling utama saya untuk ke pameran pengantin adalah untuk mendapatkan tawaran kad jemputan. Apabila saya jumpa update gambar tawaran kad jemputan ni, saya forward kepada Elis.
Dia kata memang kad-kad jemputan kat Pameran Pengantin Malaysia tu lawa-lawa dan banyak offer yang macam-macam. Saya yang dengar ni boleh tarik rambut je la~ Elis pujuk supaya jangan sedih sangat. Kalau ada rezeki, mesti ada dan boleh dapat tawaran yang manarik macamni juga...
Tengok ni!
Sampai hari terakhir pun, saya hanya mengikuti perkembangan Pameran Pengantin Malaysia melalui FB dan IG. Memang betul-betul tak ada rezeki kali ini.
Saya pasrah.
Entri pun lambat up sebab saya ada masalah dengan capaian internet ditambah pula dengan urusan pengajian saya yang sedikit menekan minggu lepas.

Rupanya
Allah tak izinkan saya ke Wangsa Walk minggu lepas sebab DIA ada hadiah yang menggantikannya...
Urban Vibe akan menganjurkan satu lagi Pameran Pengantin Malaysia pada 28, 29 dan 30 Mac 2014 di PWTC.
Insya Allah, kali ni saya boleh datang sebab masa ni saya memang dah ada di kolej. 
Terima kasih Urban Vibe, seperti memahami kekecewaan saya yang minta ditebus dengan sesuatu yang menggembirakan.

Salam sayang
Dhiya

No comments