Untuk Peminat Setem: Jom!

Setem Jubli Intan Ratu Elizabeth II

11/09/2012 5:21pm

KUALA LUMPUR - Pos Malaysia Berhad akan mengeluarkan siri setem dan filateli khas sempena Jubli Intan Ratu Elizabeth II dan lawatan Diraja Duke dan Duchess of Cambridge ke Malaysia yang akan mula dijual kepada umum Khamis ini di semua cawangan pejabat pos seluruh Malaysia.

Ketua Bahagian Setem dan Filateli Pos Malaysia, Yasmin Ramli berkata, siri setem khas itu dikeluarkan dalam dua reka bentuk, mempamerkan gambar Ratu Elizabeth II dan gambar Putera William dan Kate Middleton dijual pada denominasi RM1.50 setiap satu.

"Setem kenangan ini begitu istimewa kerana menampilkan cetakan setem di dalam setem (gambar Ratu Elizabeth II) iaitu kami mencetak semula setem ketika awal pertabalannya yang dikeluarkan Pos Malaysia pada 1953 di atas setem yang baharu," katanya kepada pemberita di sini.

Tahun ini merupakan Jubli Intan Pemerintahan Ratu Elizabeth II yang merupakan ratu paling lama memerintah dalam Monarki British iaitu selama 60 tahun.

Yasmin berkata, Pos Malaysia juga akan mengeluarkan siri Setemku dengan reka bentuk animasi Upin dan Ipin pada minggu hadapan.

"Siri ini mempunyai lima tema yang dikeluarkan secara berperingkat-peringkat di mana pelanggan berpeluang mencetak gambar sendiri di atas setem yang berlatarbelakangkan Upin dan Ipin," katanya. - BERNAMA

p/s: Sukaaa!

No comments