SSB

Bismillah...

SSB:
Sabtu Saya Bekerja
Sehari Selepas Bajet

Hari ini adalah SSB saya. Saya gembira kerana Sabtu kali ini sungguh tenang. Saya sempat memasak untuk sarapan pagi dan makan di rumah. Turun ke tempat letak kereta, saya sempat singgah ke kedai runcit berdekatan- Membeli akhbar tempatan. Tengok-tengok apa yang istimewa tentang Bajet 2013 yang dibentangkan semalam (walaupun saya sudah tahu isi perut kisahnya).

Lantaklah Pak Menteri. Biarlah kalian terjun dengan labu-labunya. Saya tahu di mana saya. 1.5 bulan bonus memang bukan untuk saya. Apatah lagi BR1M orang bujang (walaupun saya bujang). Rebat RM 200 pembelian telefon pintar tidak langsung menarik perhatian. Saya selesa menggunakan Nokia basic. Tidak perlu ralat untuk menyemak email yang masuk, tidak perlu susah hati jika tidak login Facebook. Hujung minggu saya jauh dari hal kerja. :)

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/282277_10152148826130252_847234772_n.jpg
Diskaun 50% untuk satu Dinner Plate Ala Carte
Kebetulan, hari ini pun tiada kerja sangat untuk saya kejarkan. Cuma adalah beberapa kerat yang 'tersalah landing' tugas kepada saya. Hey~ mestilah saya pulang balik. Saya tak mahu apa yang bukan tanggungjawab berada di bawah kapisiti saya. Esok lusa kalau terjadi apa-apa, bukan ke kes naya?

Banyak rencana saya untuk Sabtu kali ini. Tapi tak tahulah samada saya boleh lakukannya semua atau tidak. Bila sudah berkerjaya, beginilah. Banyak yang ingin dibuat, tapi tak semua terbuat. Kadangkala semuanya berakhir dengan 'tersadai' di atas tilam empuk- Melayan dendam tidur untuk seminggu. Ruginya!
Tapi yang pasti, sebaik tamat waktu kerja nanti, saya mahu ke Watson. Banyak barang keperluan peribadi yang sudah habis sejak Syawal yang lalu. :p
Tak lupa, saya berhajat benar untuk membawa Baby-K untuk mandi. Sejak Sayawal (juga), kereta kecil saya itu tidak berbasuh setelah sakan meredah lopak dan lecah desa mencari duit raya. Kesian!
Tak apalah, Baby, hari ini Dhiya bawa kamu ke tempat mandi biasa, ya :)

Berbaki 2 jam lagi sebelum pulang. Allah, lekaslah waktu berputar. Inilah kali pertama saya rasa agak free hingga boleh menulis dan boleh menunggu! Kalau tidak, jam sudah 1 petang pun tak sedar. Sibuk punya pasal :p Alhamdulillah, hadiah rehat untuk hari ini. Mari menghadiahi diri sendiri dengan rasa tenang dan syukur!

Terima kasih, Allah!

Salam Sayang, 
Dhiya

No comments